Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Urząd Miasta Gdyni jest gotowy do zwiększonej obsługi mieszkańców w budynkach magistratu. Od 1 czerwca można załatwić więcej spraw bezpośrednio, przy pomocy obsługi na parterze. Warunkiem jest dokonanie wcześniejszej rezerwacji - zgodnie z prawem urząd będzie mógł jednocześnie przyjąć jedną osobę na każde stanowisko obsługi. Bezpieczne wizyty w urzędzie Prawo jazdy, rejestracja pojazdu, dowody osobiste, sprawy podatkowe czy meldunki – to tylko część ze spraw, które można już bezpośrednio, w kontakcie z pracownikiem załatwić w Urzędzie Miasta Gdyni. Wraz z początkiem czerwca rozpoczynamy spotkania z interesantami z zachowaniem rządowych wytycznych i wszelkich zasad bezpieczeństwa. Przypomnijmy, że od 1 czerwca wizyty prowadzone są w Sali Obsługi Mieszkańców, Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w Wydziale Dochodów. Dodatkowo na miejsce spotkań z interesantami wykorzystywane są też pomieszczenia w Miejskiej Informacji Turystycznej, w budynku przy ul. 10 Lutego 24.Nadal zamknięta pozostanie natomiast Kancelaria Ogólna, stąd wciąż istnieje możliwość skorzystania z wrzutni funkcjonującej przy wejściu głównym do obu budynków magistratu (przy al. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego).- Obsługa mieszkańców przez internet funkcjonowała w ostatnich tygodniach bardzo sprawnie, ale wiemy, że w niektórych przypadkach szybciej i łatwiej jest porozumieć się w bezpośrednim kontakcie z urzędnikiem. Wraz ze zmianami dotyczącymi przyjmowania mieszkańców w urzędzie przygotowaliśmy też sposób rezerwacji, który zapewni maksymalnie sprawną i bezpieczną obsługę – mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.Mieszkańcy nie mają dostępu na pozostałe kondygnacje urzędu. Pracownicy pozostałych komórek spotykają się z mieszkańcami także w wydzielonych, odpowiednio zabezpieczonych pomieszczeniach na parterach dwóch budynków Urzędu Miasta - przy al. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego. Wszyscy urzędnicy będą wyposażeni w identyfikatory, środki ochrony osobistej oraz płyny dezynfekcyjne. Umów się przez telefon lub zarezerwuj termin online Co ważne, warunkiem skorzystania z bezpośredniej obsługi w Urzędzie Miasta jest wcześniejsze umówienie spotkania. Funkcjonuje rezerwacja telefoniczna na najbliższy tydzień, do wyczerpania miejsc (w każdy piątek od 7:00 do 15:00). Od 5 czerwca ruszy też rejestracja internetowa, z której skorzystają posiadacze Karty Mieszkańca.Od dnia 19 czerwca telefoniczna rezerwacja wizyt w sprawach z zakresu: rejestracji pojazdów, prawa jazdy, dowodów osobistych, ewidencji ludności oraz urzędu stanu cywilnego obsługiwana jest przez Gdyńskie Centrum Kontaktu pod numerem telefonu 58 626 26 26.Osoba rezerwująca wizytę musi podać imię i nazwisko oraz numer telefonu, opcjonalnie mail, na który zostanie wysłane potwierdzenie rezerwacji z datą i godziną. Przy braku adresu mailowego dane zostaną przekazane telefonicznie.Co ważne, rejestracja zgonów bieżących w Urzędzie Stanu Cywilnego odbywa się tak, jak dotychczas - od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-14:00, bez konieczności wcześniejszego umawiania wizyty w USC. Składanie wniosków o wydanie aktów stanu cywilnego jest możliwe jedynie korespondencyjnie oraz przez wrzutnię na dokumenty w głównym wejściu do Urzędu Miasta przy al. Piłsudskiego. Odbiór osobisty jest niemożliwy - dokumenty są wysyłane na adres podany we wniosku.Regulamin rezerwacji telefonicznych i internetowych jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej. Opublikowano: 29.05.2020 09:00 Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 19.06.2020 09:18 Zmodyfikował: Paweł Jałoszewski