Z 9 przedsiębiorstw ubiegających się o realizację jednej z najbardziej oczekiwanych inwestycji w Gdyni aż 5 złożyło oferty na poziomie poniżej 30% szacowanej wartości inwestycji. To oznacza, że na wyścigu wykonawców zyska budżet miasta. Jednak najpierw oferenci muszą wytłumaczyć, skąd tak niskie ceny. Firmy uczestniczące w przetargu, które proponują niskie wyceny swoich usług, do 26 lipca mają czas na wyjaśnienie, z czego wynikają te kwoty i co szczegółowo składa się na ich oferty. Miasto przeanalizuje uzasadnienia. Wyłonienie najlepszej oferty i podpisanie umów może potrwać około 5-6 tygodni. – Do przetargu zgłosiło się aż 9 oferentów, a ich ceny w dużej większości są bardzo niskie, co oczywiście nas bardzo cieszy. Jednak zanim wybierzemy firmę, która wybuduje ta tak ważna dla miasta drogę, musimy być pewni, że oferta z niską ceną, nie oznacza niskiej jakości bądź nie zakłada późniejszych "nieprzewidzianych" aneksów. Stąd wstrzymanie rozstrzygnięcia przetargu do 26 lipca, w którym to czasie oferenci będą mieli złożyć wyjaśnienie, skąd tak cena na poziomie 30 procent szacownej, bo i takie mamy oferty. Takiego postępowania wymaga zresztą od nas dyscyplina finansów publicznych. Od razu uspokajam, że inwestycji to nie opóźni, ponieważ i tak musimy czekać z rozpoczęciem na koniec sezonu lęgowego ptaków – mówi Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni. Przypomnijmy: 28 czerwca podczas otwarcia ofert poznaliśmy potencjalnych wykonawców inwestycji.Oferty złożone w postępowaniu przetargowym:1.PORR SPÓŁKA AKCYJNA, cena brutto: 98 844 433,58;2.Polimex Infrastruktura Sp. z o.o., cena brutto: 78 549 311,39;3.Firma Budowlano-Drogowa MTM SA, cena brutto: 99 229 240,50;4.STRABAG Sp. z o.o., cena brutto: 89 424 355,02;5.NDI S.A., cena brutto: 88 680 273,03;6.KOBYLARNIA S.A. – Lider konsorcjum, Kobylarnia,MIRBUD S.A. – Partner Konsorcjum, cena brutto: 99 261 000,00;7.Budimex SA, cena brutto: 84 492 166,41;8.P.H.U.B. Piotr Pawlica, cena brutto: 96 789 928,42;9.Kruszywo Sp. z o.o., cena brutto: 85 127 367,18.Kwota jaką gmina zamierza przeznaczyć na realizację zadania to: 130 401 110,616 zł.Zamawiający wymaga wykonania robót budowlanych w terminie 20 miesięcy od daty podpisania umowy, natomiast gotowości do odbioru w terminie o 2 miesiące dłuższym od terminu wykonania robót. Ponadto wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w ciągu 7 tygodni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru odpowiednio decyzje o pozwoleniu na użytkowanie lub skuteczne zawiadomienia o zakończeniu robót.Obwodnica Witomina ma ograniczyć ruch tranzytowy przez dzielnicę, a także ułatwić komunikację mieszkańcom Chwarzna-Wiczlina i Dąbrowy z Gdyni Zachód do centrum miasta. Jest to element kończący jedną z największych zmian jakie przechodzi ta część miasta. Zakończona przebudowa ul. Hodowlanej, trwająca przebudowa ul. Chwarznieńskiej to działania, które są ze sobą powiązane, tworząc kompleksowe rozwiązanie. Obwodnica Witomina będzie droga o długości prawie 2650 metrów, znajdą się na niej po dwa pasy ruchu (w tym buspasy) w każdym kierunku oraz dodatkowo cztery obiekty inżynieryjne, w tym kładka pieszo-rowerowa w ciągu leśnym, 2 przepusty, a także wiadukt nad ulicą Witomińską. Opublikowano: 23.07.2024 18:16 Autor: Agnieszka Janowicz (a.janowicz@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 24.07.2024 16:07 Zmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl