Jak pracuje Urząd Miasta Gdyni i miejskie jednostki w majowy weekend? Sprawdź komunikat dla mieszkańców
Co nowego

O czym było głośno na Gdynia.pl w 2022 roku?

Grafika Gdynia.pl

Grafika Gdynia.pl

Co nas interesowało, o czym chcieliśmy czytać i po co wracaliśmy na stronę Gdynia.pl w minionym roku? My, mieszkańcy miasta, które przoduje w rankingach miejsc najlepszych do życia. Poza okolicznościami, na które nie mieliśmy większego wpływu, jak przyjazd uchodźców z ogarniętej wojną Ukrainy czy galopująca inflacja, były i takie, które zmieniały nasze codzienne życie. O tym pisano w portalu i dyskutowano na ulicy.


Gdynia dla Ukrainy

 
To najczęściej wyszukiwana fraza w tym roku na stronie miejskiego serwisu informacyjnego. Zanotowała ponad 30 tys. odsłon. Wyszukiwali ją zarówno sąsiedzi ze wschodu, którzy z powodu wojny wyemigrowali do nas, jak i gdynianie, którzy przyjmowali ich pod swój dach, potem pomagali rejestrować w urzędzie jako uchodźców i korzystać z dostępnych form pomocy. Na stronie miasta Ukraińcy mogą znaleźć informacje w rodzimym języku w specjalnej zakładce „Dla Ukrainy”.



Gdynia się szczepi

 
Kolejny temat, który śledziliśmy w ostatnich miesiącach, to walka z COVID i powszechna akcja szczepień.
Zainteresowanie przełożyło się na współczynnik chętnych do szczepień. Gdynia trafiła tym samym na listę gmin o najwyższym procencie zaszczepień w Polsce z wynikiem ponad 50% zaszczepionych co najmniej jedną dawką.



 
 

E-rowery i pierwsza taka dotacja w Polsce

 
Sensacyjna wiadomość o miejskich dotacjach na zakup elektrycznego roweru obiegła Gdynię. W efekcie 100 tys. zł z budżetu miasta na ten cel rozeszło się w zawrotnym tempie. Mieszkańcy skorzystali z dotacji i wyraźnie pilnowali informacji związanych z projektem na Gdynia.pl. Stąd wynik kilkunastu tysięcy odsłon.



 
 
Codziennie w portalu publikowanych jest kilkanaście informacji – od ważnych gospodarczych tematów po teksty na temat oddolnych inicjatyw mieszkańców, które zasługują na opisanie i dyskusję, co można więcej zrobić dla siebie i swojego miasta. 





Miasto w mediach społecznościowych 



 Na Facebooku obserwuje nas ponad 170 tys. fanówna Instagramie – ponad 80 tys., a Twitter to ponad 19 tys. obserwujących. 

  • ikonaOpublikowano: 03.01.2023 07:00
  • ikona

    Autor: Agnieszka Janowicz (a.janowicz@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 03.01.2023 08:16
  • ikonaZmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl
ikona

Najnowsze