Jak pracuje Urząd Miasta Gdyni i miejskie jednostki w majowy weekend? Sprawdź komunikat dla mieszkańców
Co nowego

Numerki z „Chmury”. Q-Cloud już działa w gdyńskim ratuszu

Nowoczesny automat biletowy w Sali Obsługi Mieszkańców, fot. Michał KowalskiTuż po świątecznej przerwie, gdynianie odwiedzający Urząd Miasta przy al. Piłsudskiego, mogą skorzystać z nowego systemu kolejkowego. Stare i bardzo wysłużone rozwiązanie, zastąpiła nowoczesna aparatura. To, co widać na pierwszy rzut oka, to nowe ekrany multimedialne w Sali Obsługi Mieszkańców a także nowoczesny automat biletowy.
 
Poprzedni system nie dość, że nie zapewniał możliwości rozwoju, po prostu był już stary. Urządzenia w Sali Obsługi Mieszkańców zamontowano w 1999 roku, w kilka miesięcy po jej otwarciu. Po 16 latach serwisowanie sprzętu stało się bardzo kosztowne, a w przypadku niektórych awarii wręcz niemożliwe, bo na rynku nie ma już części do tak wiekowych urządzeń. Do tego dodać trzeba brak możliwości dodawania nowych opcji.
 
Q-Cloud to jeden z najnowocześniejszych systemów, oparty na estetycznych nowoczesnych wyświetlaczach LCD. Ma przejrzystą organizację spraw, takich jak składanie wniosków o prawo jazdy, dowód osobisty czy odbiór dokumentów. Duże ekrany ułatwiają sprawne i czytelne odnajdowanie poszczególnych okienek. Z kolei pracownicy mają rozbudowane funkcje przywoławcze  - Marzenna Umławska, naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich UM Gdyni.

Nowy ekran multimedialny w Sali Obsługi Mieszkańców, fot. Michał Kowalski

W razie potrzeby można za pomocą jednego kliknięcia zamieniać funkcje poszczególnych stanowisk. Na przykład, gdy zwiększa się liczba osób oczekujących na złożenie wniosku, a nie ma nikogo po odbiór. Oprócz tego na ekranach mogą pojawiać się inne komunikaty.            

Nowe urządzenie pozwala na obsługę 35 stanowisk za pomocą jednego automatu biletowego. Do tej pory były to dwa urządzenia. Takie rozwiązane utrudniało zbieranie statystyk, takich jak czas oczekiwania. Teraz można to robić na bieżąco. Pozwoli to na jeszcze lepsze dostosowanie obsługi mieszkańców do potrzeb.
 

Nowe ekrany multimedialne w Sali Obsługi Mieszkańców, fot. Michał Kowalski

Koszt systemu kolejkowego w Sali Obsługi Mieszkańców UM Gdyni to 92 900 złotych. Aparatura jest objęta 2-letnią gwarancją.

Sala Obsługi Mieszkańców jest czynna 6 dni w tygodniu. Od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 18.00, a w soboty od 8.00 do 14.00.

fot. Michał Kowalski

ikona

Najnowsze