Armator Stena Line podjął decyzję o wymianie statku Stena Traveller na Stena Nordica (zwany poprzednio European Ambassador). Zdolność przewozowa nowego promu jest w porównaniu do Stena Traveller większa o 30 procent dla przewozów frachtowych i aż o 60 procent w przypadku przewozów pasażerskich. Dynamicznie rozwijająca się linia Gdynia - Karlskrona będzie dzięki temu jeszcze efektywniej realizować strategię firmy: rozwój przewozów frachtowych i pasażerskich. Prom Stena Nordica zbudowano w 2000 roku, i został przejęty od spółki żeglugowej P&O, która wykorzystywała statek na linii Mostyn-Dublin. Stena Nordica rozpocznie żeglugę na początku maja. W późniejszym okresie wybudowane zostaną nowe rampy, by usprawnić rozładunek i załadunek promu. Wartość inwestycji Stena Line to ok. 400 milionów koron szwedzkich. Stena Nordica, tak jak dotychczas Stena Traveller, będzie pływać pod szwedzką banderą i ze szwedzką załogą. Stena Nordica Typ statku: RoPax Ładowność: 1950 metrów ładunkowych Rok budowy: 2000 Prędkość: 25,7 węzłów Liczba pasażerów: 405 Liczba kabin: 80 (222 łóżka) Opublikowano: 07.05.2004 00:00 Autor: dnelke