Stocznia CRIST rozpoczęła prace nad wyjątkowym projektem. W Gdyni powstaje nowoczesny polarny statek pasażerski na zamówienie norweskiego armatora. NB 312, bo tak będzie nazywać się jednostka, ma zapewnić pasażerom rzadko spotykany w podobnych warunkach komfort i luksus. Firma ma za sobą oficjalne, pierwsze cięcie stali.Dzięki tej jednostce wycieczki za pole podbiegunowe mają być bardziej ekscytujące niż do tej pory. Stocznia Crist wraz z początkiem roku ruszyła z pracami nad NB 312 – wyjątkową inwestycją realizowaną na potrzeby armatora z Norwegii. To wielofunkcyjny, polarny statek pasażerski, który ma pływać dla Lindblad Expeditions Holdings pod marką National Geographic. Co ciekawe, zawiśnie na nim bandera… Wysp Bahama. Rejsy tego typu zapewniają dodatkowe, edukacyjne atrakcje, na przykład kontakt z naukowcami i badaczami.Symboliczne, pierwsze cięcie stali w Gdyni to dopiero początek. Statek docelowo ma mieć około 125 metrów długości i ponad 20 metrów szerokości. Jednocześnie będzie jedną z najbardziej innowacyjnych jednostek tego typu, głównie przez specjalny kadłub typu X-Bow. Do tej pory z takiego rozwiązania korzystano w tak zwanej branży offshore. Dlaczego zastosowano je w NB 312? Ma przede wszystkim poprawić komfort pasażerów, zminimalizować ryzyko i ułatwić poruszanie w warunkach polarnych. Na nowoczesności zyska też środowisko, bo uda się ograniczyć koszta i emisję.Statek będzie adresowany do miłośników luksusu – na pokładzie zaplanowano między innymi spa, centrum fitness, jacuzzi, restaurację z widokiem na morze, odkryty bar i strefę relaksacyjną. Jednorazowo będzie mogło z nich skorzystać ponad 100 osób przebywających w 69 przestronnych kabinach i apartamentach – większość z nich będzie posiadała prywatne balkony. Do tego dochodzi jeszcze 12 pojedynczych kabin. Bezpieczeństwo poprawi umożliwiający szybkie zejście na ląd system „Zodiac”.- To kolejny projekt z ciągle rozwijającego się rynku jednostek pasażerskich, który zostanie zrealizowany w stoczni CRIST. Cieszymy się, że weźmiemy udział w budowie tak innowacyjnego statku, jakim jest NB 312 – mówi Tomasz Wrzask, PR & Marketing Manager w Stoczni CRIST.W gdyńskiej stoczni zostanie zbudowana cała jednostka z częściowym wyposażeniem, za granicą – na zlecenie norweskiej stoczni Ulstein – będą wykonywana tylko nadbudówka i ostatnie prace wykończeniowe. Wszystko powinno być gotowe w pierwszym kwartale 2020 roku. Przypomnijmy, że stocznia Crist działa w Gdyni już od 1990 roku, od 2010 roku przekształcając się w spółkę akcyjną. Firma wśród swoich dokonań wymienia na przykład budowę trzech statków do stawiania morskich farm wiatrowych jako jedyna stocznia w Europie. Galeria zdjęć Pobierz galerię Tak będzie wyglądał budowany w stoczni Crist NB 312, wizualizacja: Ulstein Group Pobierz zdjęcie Przykładowy widok z pokładu NB 312, wizualizacja: Ulstein Group Pobierz zdjęcie Pracownicy gdyńskiej stoczni przed ceremonią pierwszego cięcia stali, fot. Crist S.A. Pobierz zdjęcie Symboliczne, pierwsze cięcie stali, fot. Crist S.A. Pobierz zdjęcie Symboliczne, pierwsze cięcie stali, fot. Crist S.A. Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 09.01.2018 10:01 Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 12.02.2018 09:19 Zmodyfikował: Kamil Złoch