Nowoczesny, dwustronny prom hybrydowy dla fińskiego armatora powstaje w gdyńskiej stoczni Crist. To jednostka zbliżona do wielokrotnie nagradzanej na arenie międzynarodowej „Elektry”. Położono już symboliczną stępkę pod nową jednostkę, która powstaje w stoczni Crist w Gdyni. To dwustronny prom z hybrydowym napędem, który docelowo ma zasilić flotę FinFerries i transportować ludzi oraz samochody na fińskich linach. Nowa budowa nosi nazwę P315.Prom będzie miał ponad 100 metrów długości i ponad 17 metrów szerokości, a na jego pokładzie zmieści się nawet do 90 samochodów osobowych i 372 pasażerów. To, co zdecydowanie wyróżnia projekt i zbliża go do wcześniej realizowanego w stoczni Crist promu „Elektra”, to ekologiczny, hybrydowy napęd. Jednostkę będą zasilać ładowane z lądu akumulatory, a spalinowe agregaty posłużą tylko jako zabezpieczenie na wypadek złych warunków atmosferycznych czy sporego oblodzenia. Co ciekawe, do obsługi promu wystarczy skromna, 3-osobowa załoga. - Prom, podobnie jak „Elektra”, będzie pokonywać swoją trasę, korzystając z własnych baterii, które będą zasilane bezpośrednio z lądu podczas ładunku i rozładunku jednostki. Nasi klienci dostaną więc przyjazny dla środowiska statek, który idealnie sprawdzi się w codziennej pracy – mówi Tomasz Wrzask, PR & Marketing Manager w stoczni Crist. Kontrakt na budowę nowoczesnej, hybrydowej jednostki to efekt doświadczenia stoczni Crist przy podobnych projektach. Wspomniana wcześniej „Elektra” to wielokrotnie nagradzany prom hybrydowy, który opuścił stocznię w 2017 roku i także trafił do armatora FinFerries. Innowacyjne podejście wyróżniono m.in. międzynarodową nagrodą „Ship of the Year” w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018 przyznaną za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskiego przemysłu morskiego. Na co dzień prom pływa na najbardziej ruchliwej trasie promowej w Finlandii prowadzącej z Parainen do Nauvo.Na zamówienie armatora z Islandii w Gdyni w 2019 roku powstał też hybrydowy prom pasażersko-samochodowy „Herjólfur”. Opublikowano: 06.11.2020 10:10 Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 06.11.2020 17:10 Zmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl