Najpierw pojawił się pomysł, który zakładał stworzenie abstrakcyjnej kompozycji z powtarzalnych elementów. Zbudowanie czegoś w duchu recyklingu, np. z plastiku i kostki Bauma. Tak powstała kolejna praca Stowarzyszenia Traffic Design na Biennale Dizajnu i Sztuki Miejskiej. Jej autorami są Malwina Konopacka i Jacek Walesiak. Pokoleniu lat osiemdziesiątych plastik kojarzy się z galopującym kapitalizmem i wybuchem lat dziewięćdziesiątych – czyli nagromadzeniem wszędzie wszystkiego. Do tego też nawiązuje ostatnia praca z Biennale Dizajnu i Sztuki Miejskiej, która znajduje się na ścianie przy ul. Surmana. Jej autorami są Malwina Konopacka i Jacek Walesiak. Artyści wykorzystali do jej stworzenia plastik oraz kostkę Bauma, która inspiruje w wielu wymiarach. Wystarczy chociażby wspomnieć krój pisma Behaton autorstwa Zofii Soboty.Pomysł artystów ze Stowarzyszenia Traffic Design zakładał stworzenie abstrakcyjnej kompozycji z powtarzalnych elementów, rodzaju mozaiki. Materiał po stopieniu pozwalał budować większe kompozycje. Kształtem pojedynczego modułu artyści nawiązali do kostki Bauma, która tak, jak kiedyś plastik zasypujący Polskę wzdłuż i wszerz, wydała się im ciekawa w formie. Powszechnie znienawidzony materiał został zastosowany jako modularny element tworzący nową jakość wizualną.Obok wspomnianej kompozycji modułowej Konopacka i Walesiak stworzyli dodatkowo dwie pojedyncze prace abstrakcyjne. Całość – w kontekście miejsca – wygląda dość specyficznie. Trochę jak odprysk z lat osiemdziesiątych, a trochę jak element czegoś większego, co mogło tam istnieć wcześniej. Opublikowano: 04.04.2023 03:26 Autor: Magdalena Śliżewska (magdalena.slizewska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 05.04.2023 12:50 Zmodyfikował: Magdalena Śliżewska