Jeszcze tej jesieni będą mogły rozpocząć się prace przy budowie nowej drogi ekspresowej S6. Wykonawcy przekazano tzw. ZRID, czyli zgodę na realizację inwestycji drogowej dla odcinka Szemud-Chwaszczyno. Trasa docelowo ma łączyć się z istniejącą obwodnicą Trójmiasta na wysokości gdyńskiego Wielkiego Kacka.To duży krok do przodu w procesie budowy tzw. Trasy Kaszubskiej, czyli nowej S6 – wojewoda pomorski wydał zgodę na realizację odcinka Szemud-Chwaszczyno z rygorem natychmiastowej wykonalności. Oznacza to, że wykonawca w tej chwili czeka na przekazanie placu budowy i wkrótce będą mogły rozpocząć się prace.- Już niedługo zacznie w widoczny sposób powstawać droga ekspresowa, która znacznie ułatwi dojazd do Gdyni mieszkańcom okolicznych gmin i miast. Pozwoli to jednocześnie na większe rozłożenie ruchu samochodowego i tranzytowego, który do tej pory kumulował się przy zjeździe z istniejącej obwodnicy Trójmiasta. Gdynianie powinni odczuć pozytywne zmiany na przykład przez płynniejszy ruch na niektórych ważnych miejskich arteriach – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. Odcinek w dwóch częściach Przypomnijmy, że budowa trasy S6 między Szemudem a Gdynią została podzielona na dwie części. Odcinek, którego dotyczy decyzja i na którym prace rozpoczną się jeszcze jesienią ma długość ok. 13,6 kilometrów. Zostanie wybudowany węzeł w Koleczkowie, a także miejsca obsługi podróżnych (tzw. MOP) w Kamieniu (dla obu kierunków). Łącznie odcinek to 19 obiektów inżynierskich, w tym most, estakada, wiadukty i przejście podziemne. Mapa przedstawiająca planowany przebieg nowej trasy S6, źródło: GDDKiA Oddział Gdańsk, www.gddkia.gov.pl Drugi fragment tego odcinka, przebiegający od Chwaszczyna do Gdyni oczekuje na decyzję o zezwoleniu na realizację drogową, która powinna zostać wydana w październiku tego roku. Łącznie będzie to około 22 kilometry trasy zasadniczej i trzy węzły: wspomniany wcześniej w Koleczkowie i dwa duże węzły w Chwaszczynie oraz gdyńskim Wielkim Kacku.Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno-Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - ze względu na natężenia ruchu - będą to trzy pasy na długości ok. 2,9 km. Oprócz tego zbudowanych zostanie ok. 12 kilometrów dróg lokalnych i około 15 kilometrów dróg zapewniających dojazd do nieruchomości.Koszt prac budowlano-montażowych na tym odcinku to ok. 817 mln zł. Kolejne decyzje do końca roku W projektowaniu i oczekiwaniu na wydanie decyzji ZRID są odcinki Bożepole Wielkie-Luzino oraz Luzino-Szemud. Jak informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, uzyskanie ZRID zaplanowano na ostatnie miesiące 2019 roku. Opublikowano: 26.09.2019 11:30 Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 27.09.2019 11:35 Zmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl