Spotkaliście w mieście dzika? Na pewno, bo w ostatnich latach stały się one częścią tożsamości naszego miasta. A widzieliście pomarańczowe dziki, które brały udział w Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych, odwiedzały skate parki, kawiarnie, plażę, a nawet obsługiwały w kiosku? Okazuje się, że to nowa kampania stowarzyszenia Traffic Design, którą artyści stworzyli we współpracy z Muzeum Miasta Gdyni. W ciągu dwóch tygodni trzy pomarańczowe dziki pojawiały się w różnych miejscach Gdyni. Można je było spotkać m.in. na dworcu, na pokładzie „Daru Pomorza”, w skateparku i na plaży. Wzięły też udział w Festiwalu Filmowym, odwiedziły wystawę, jeden z nich czytał „Pokusę miejsca” Josepha Rykwerta, a inny zajął miejsce sprzedawcy w kiosku. Okazało się, że to kampania „Dzik jest dziki” przygotowana przez Traffic Design według koncepcji Aleksandry Godlewskiej. Projekt miał zwrócić uwagę na dwie sprawy: wszechobence w mieście dziki oraz na wystawę czołowego polskiego architekta Jakuba Szczęsnego, którą możemy zobaczyć w Muzeum Miasta Gdyni.Dzik w roli sprzedawcy i celebryty. Fot. Michał Algebra – Stworzyliśmy ambientową kampanię „Dzik jest dziki”, nawiązującą do zwierzaków, które w ostatnich latach stały się częścią lokalnej tożsamości miasta – informuje na swojej stronie Traffic Design. Dlaczego dziki? Prawdziwe dziki stały się częścią gdyńskiego krajobrazu i tożsamości. Korzystają z infrastruktury, pojawiają się na plaży i przeczesują zieleńce w poszukiwaniu jedzenia. Widząc je stojące na przystankach, przechodzące przez ulicę na pasach czy podchodzące pod szkoły w sposób naturalny przypisujemy im intencje ludzkich działań. Dlatego podchwytując komizm i urok tych sytuacji, zespół Traffic Design poprzez swoją kampanię zadaje pytanie postawione wcześniej na wystawie Jakuba Szczęsnego: czy potrzebujemy więcej przestrzeni? – Postanowiliśmy wyabstrahować dziki za pomocą jaskrawego koloru nawiązującego do identyfikacji wystawy i nadać tej karuzeli skojarzeń trochę pędu. Nie unikamy jednak refleksji: Jaki jest los dzików? Dlaczego muszą pojawiać się w mieście? Czy jest coś, co jako mieszkańcy możemy dla nich zrobić? I powtarzając za Szczęsnym: Czy potrzebujemy więcej przestrzeni? – opowiadają projektanci z Traffic Design. Wystawa Jakuba Szczęsnego w Muzeum Miasta Gdyni jest dostępna do 2 czerwca 2024 roku.Dokumentację zdjęciową i opis projektu „Dzik jest dziki” można znaleźć na stronie: https://www.dzikidzik.info.Źródło: Traffic Design Galeria zdjęć Pobierz galerię Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra Pobierz zdjęcie Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra Pobierz zdjęcie Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra Pobierz zdjęcie Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra Pobierz zdjęcie Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra Pobierz zdjęcie Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra Pobierz zdjęcie Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra Pobierz zdjęcie Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra Pobierz zdjęcie Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra Pobierz zdjęcie Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra Pobierz zdjęcie Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra Pobierz zdjęcie Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra Pobierz zdjęcie Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra Pobierz zdjęcie Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra Pobierz zdjęcie Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 17.11.2023 11:28 Autor: Magdalena Śliżewska (magdalena.slizewska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 17.11.2023 16:05 Zmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl