Co nowego

Kto spotyka w mieście dzika? Kampania Traffic Design

Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra

Kampania „Dzik jest dziki”. Fot. Michał Algebra

Spotkaliście w mieście dzika? Na pewno, bo w ostatnich latach stały się one częścią tożsamości naszego miasta. A widzieliście pomarańczowe dziki, które brały udział w Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych, odwiedzały skate parki, kawiarnie, plażę, a nawet obsługiwały w kiosku? Okazuje się, że to nowa kampania stowarzyszenia Traffic Design, którą artyści stworzyli we współpracy z Muzeum Miasta Gdyni. 


W ciągu dwóch tygodni trzy pomarańczowe dziki pojawiały się w różnych miejscach Gdyni. Można je było spotkać m.in. na dworcu, na pokładzie „Daru Pomorza”, w skateparku i na plaży. Wzięły też udział w Festiwalu Filmowym, odwiedziły wystawę, jeden z nich czytał „Pokusę miejsca” Josepha Rykwerta, a inny zajął miejsce sprzedawcy w kiosku. Okazało się, że to kampania „Dzik jest dziki” przygotowana przez Traffic Design według koncepcji Aleksandry Godlewskiej. Projekt miał zwrócić uwagę na dwie sprawy: wszechobence w mieście dziki oraz na wystawę czołowego polskiego architekta Jakuba Szczęsnego, którą możemy zobaczyć w Muzeum Miasta Gdyni.

Pomarańczowy dzik w kiosku i z kobietą na ściance Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych
Dzik w roli sprzedawcy i celebryty. Fot. Michał Algebra
– Stworzyliśmy ambientową kampanię „Dzik jest dziki”, nawiązującą do zwierzaków, które w ostatnich latach stały się częścią lokalnej tożsamości miasta – informuje na swojej stronie Traffic Design.

Dlaczego dziki?


Prawdziwe dziki stały się częścią gdyńskiego krajobrazu i tożsamości. Korzystają z infrastruktury, pojawiają się na plaży i przeczesują zieleńce w poszukiwaniu jedzenia. Widząc je stojące na przystankach, przechodzące przez ulicę na pasach czy podchodzące pod szkoły w sposób naturalny przypisujemy im intencje ludzkich działań. Dlatego podchwytując komizm i urok tych sytuacji, zespół Traffic Design poprzez swoją kampanię zadaje pytanie postawione wcześniej na wystawie Jakuba Szczęsnego: czy potrzebujemy więcej przestrzeni? 
– Postanowiliśmy wyabstrahować dziki za pomocą jaskrawego koloru nawiązującego do identyfikacji wystawy i nadać tej karuzeli skojarzeń trochę pędu. Nie unikamy jednak refleksji: Jaki jest los dzików? Dlaczego muszą pojawiać się w mieście? Czy jest coś, co jako mieszkańcy możemy dla nich zrobić? I powtarzając za Szczęsnym: Czy potrzebujemy więcej przestrzeni? – opowiadają projektanci z Traffic Design.

Wystawa Jakuba Szczęsnego w Muzeum Miasta Gdyni jest dostępna do 2 czerwca 2024 roku.

Dokumentację zdjęciową i opis projektu „Dzik jest dziki” można znaleźć na stronie: https://www.dzikidzik.info.


Źródło: Traffic Design

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 17.11.2023 11:28
  • ikona

    Autor: Magdalena Śliżewska (magdalena.slizewska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 17.11.2023 16:05
  • ikonaZmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl
ikona

Najnowsze