Siedem przedsiębiorstw bierze udział w przetargu na modernizację peronu SKM Gdynia Orłowo. Przyjęte kryterium cenowe spełnia tylko jedno z nich – Colas Rail Polska. Kiedy wykonawca zostanie wybrany, będzie mieć 11 miesięcy na to, aby zmienić oblicze przystanku, przez który każdego roku przewijają się tysiące turystów.
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście otworzyła oferty w ogłoszonym pod koniec sierpnia przetargu nieograniczonym na wykonanie modernizacji peronu SKM na stacji Gdynia Orłowo.
O zakresie planowanych prac pisaliśmy tuż po ogłoszeniu przetargu. Przypomnijmy zatem krótko, że w ramach modernizacji powstaną m.in.:
- nowy peron o długości 226 m (dłuższy o 2 m od obecnego),
- pełnowymiarowa wiata skutecznie chroniąca przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi,
- zmodernizowane wejście na peron od strony CH Klif, w którym zostanie zainstalowana winda,
- monitoring,
- system informacji pasażerskiej,
- mała architektura – ławki, kosze itd.
Do przetargu przystąpiło siedmiu wykonawców, którzy zaproponowali następujące wyceny:
- Colas Rail Polska - 17 696 010,00 zł brutto
- Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud - 19 359 355,92 zł brutto
- Konsorcjum: Roverpol (lider) Rover Infraestructuras SA (partner) - 20 270 400,00 zł brutto
- Mosty Gdynia s.c. Sławomir Kuś, Marcin Sierżęga - 22 034 220,00 zł brutto
- Konsorcjum: Alusta SA (lider) i Pozbud SA (partner) - 22 631 617,18 zł brutto
- Budimex - 22 984 818,12 zł brutto
- Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe - 23 202 705,08 zł brutto
Jako że budżet spółki kolejowej na tę modernizację wynosi 18 609 000 zł brutto, najważniejsze kryterium cenowe – decydujące o rozstrzygnięciu przetargu w 94% - spełnia tylko jedna oferta – firmy Colas Rail Polska. W 6% o wyborze wykonawcy decyduje długość gwarancji. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali taki sam okres gwarancji jakości i rękojmi za wady – 7 lat.
Za dokumentację projektową inwestycji oraz nadzór robót budowlanych odpowiedzialna jest firma Multiconsult Polska.
Wizualizacja zmodernizowanego peronu SKM Gdynia Orłowo, fot. Multiconsult Polska
- Celem modernizacji peronu na stacji Gdynia Orłowo jest poprawa bezpieczeństwa pasażerów korzystających z transportu zbiorowego, a także przystosowanie przystanku dla potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Co więcej, prace mają doprowadzić do poprawy stanu technicznego wskazanego miejsca oraz dostosować je do obowiązujących standardów w zakresie warunków technicznych infrastruktury kolejowej – mówi Krzysztof Rusiłko, Zastępca Dyrektora Pionu Transportu Multiconsult Polska.
Kiedy PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście rozstrzygnie przetarg, wykonawca modernizacji będzie miał 11 miesięcy, by przeobrazić wyglądający jak w latach PRL-u peron w nowoczesny i funkcjonalny obiekt.
Wizualizacja zmodernizowanego peronu SKM Gdynia Orłowo, fot. Multiconsult Polska
Opublikowano: 19.10.2021 07:41
Autor: Przemysław Kozłowski (p.kozlowski@gdynia.pl)
Zmodyfikowano: 19.10.2021 22:24
Zmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl