Co nowego

Konkurs na logo 100-lecia Gdyni

Trwa konkurs na logo stulecia Gdyni (fot. materiały prasowe)

Trwa konkurs na logo stulecia Gdyni (fot. materiały prasowe)

Zainteresowanie konkursem na logo firmujące obchody stulecia nadania Gdyni praw miejskich przerosło najśmielsze oczekiwania. Wpłynęło blisko 400 propozycji znaków graficznych sygnujących ten wielki jubileusz. W pierwszym etapie wyboru dokona kapituła konkursowa, a następnie mieszkańcy zadecydują o tym, który okaże się zwycięski.

 

Mały znak – wielkie znaczenie


W 2026 roku Gdynia obchodzić będzie swoje setne urodziny. Hasłem przewodnim uroczystości jest wspólnotowość. Planowane są wydarzenia muzyczne, sportowe, żeglarskie i filmowe, a wszystkie te aktywności ma sygnować znak graficzny, który wyłoniony zostanie w dwuetapowym konkursie na projekt logo 100-lecia Gdyni.

Jako pierwsi projekty poznają członkowie kapituły konkursowej. Pierwsze posiedzenie zespołu eksperckiego odbyło się 26 lutego br. w Urzędzie Miasta w Gdyni. Podczas spotkania ustalono harmonogram prac komisji.

Dziękuję wszystkim twórczyniom i twórcom za kreatywność i nadesłane propozycje, a gronu ekspertek i ekspertów za zaangażowanie i gotowość do włączenia się w ten niełatwy proces oceny. Zainteresowanie konkursem przerosło nasze najśmielsze oczekiwania, o czym najlepiej świadczy liczba nadesłanych prac. Niezmiernie cieszy fakt, że Gdynia dla tak wielu osób jest miastem ważnym, w którego sprawy aktywnie się angażują i z którym się identyfikują – powiedziała wiceprezydentka Oktawia Gorzeńska, członkini komisji konkursowej.
Członkowie komisji konkursowej siedzący przy brązowym podłużnym stoleKapituła konkursowa wybierze prace, które przejdą do kolejnego etapu konkursu (fot. Jakub Winiewski)

Najpierw eksperci, potem mieszkańcy


Konkurs na logo 100-lecia Gdyni jest dwuetapowy. W pierwszej kolejności maksymalnie trzy prace wyłoni kapituła konkursu, a następnie mieszkańcy zdecydują, który znak graficzny zasługuje na zwycięstwo. Aby dokonać rzetelnej weryfikacji kilkuset nadesłanych projektów, zadecydowano o wydłużeniu pierwotnie założonego terminarza.
Tylko w ciągu ostatnich dwóch dni trwania konkursu na skrzynkę mailową dotarło niemal 300 zgłoszeń, w tym wiele z dużymi załącznikami, co spowodowało jej chwilowe przepełnienie. Uprzejmie prosimy uczestników konkursu o kontakt z organizatorem pod adresem gdynia100@gdynia.pl w terminie do 9 marca br. w celu uzyskania potwierdzenia wpłynięcia zgłoszenia.

Jakie logo na 100 lat?


Zgodnie z założeniami, logo powinno zawierać ciąg cyfr 100 oraz nazwę miasta, być zgodne z tożsamością miasta, a także odzwierciedlać przywiązanie do wartości, w szczególności takich jak: otwartość, przedsiębiorczość, kreatywność, wysoka jakość życia i przywiązanie do morza. Projektujący znak graficzny autorzy musieli pamiętać, aby stanowił spójny element wizualny rozpoznawalny dla wszystkich wydarzeń towarzyszącym obchodom, ponieważ będzie on umieszczany na materiałach informacyjnych i promocyjnych dotyczących obchodów stulecia.

Autor zwycięskiego projektu otrzyma nagrodę główną o wartości 25 tys. zł. Kwota ta stanowi budżet na realizacją zamówienia, które obejmuje opracowanie księgi znaku zawierającej m.in. genezę powstania znaku, jego budowę, wersje podstawowe i uzupełniające, zasady współwystępowania z logo Gdyni, kolorystykę, typografię oraz projekty materiałów z wykorzystaniem znaku.

Szczegółowe zapisy dotyczące konkursu wraz z regulaminem można znaleźć na stronie Razem na 100-lecie Gdyni.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
ikona

Najnowsze