Co nowego

Koleją z Gdyni do Krakowa?

RegioJet to czeski przewoźnik, który ma w swojej ofercie sporo ciekawych połączeń. Na zdjęciu jeden z pociągów czeskiej spółki na stacji w Wiedniu, fot. mat. prasowe RegioJet

RegioJet to czeski przewoźnik, który ma w swojej ofercie sporo ciekawych połączeń. Na zdjęciu jeden z pociągów czeskiej spółki na stacji w Wiedniu, fot. mat. prasowe RegioJet

Najpierw pociągi kursujące między Gdynią i Pragą, teraz regularne kursy znad morza do Krakowa z przystankiem w stolicy. Czeski przewoźnik kolejowy RegioJet chce uruchomić kolejne połączenie, dopełniając niezbędnych formalności w Urzędzie Transportu Kolejowego. Charakterystyczne żółte składy mogą pojawić się na polskich torach już pod koniec 2022 roku.


Wsiąść do pociągu (nie byle jakiego) w Gdyni i po ponad trzech godzinach podróży wysiąść w Warszawie, a po niespełna sześciu być w Krakowie, mając do wyboru aż osiem różnych godzin odjazdu? To możliwe. Tak wygląda plan czeskiego przewoźnika RegioJet – tego samego, który wcześniej ogłosił chęć uruchomienia w przyszłym roku regularnych połączeń między Gdynią a Pragą.

Złożony wniosek, zadecyduje UTK


Jak donosi branżowy portal rynek-kolejowy.pl, spółka złożyła już do polskiego Urzędu Transportu Kolejowego tzw. wniosek w sprawie uruchomienia komercyjnego połączenia pasażerskiego na trasie Kraków-Warszawa-Gdynia. Przewoźnik zakłada regularne kursy przez pięć lat (to maksymalny możliwy okres, o który można wnioskować).

– Przewoźnik zadeklarował chęć wykonywania usługi przewozu osób w terminie od 11 grudnia 2022 roku do 11 grudnia 2027 roku. RegioJet planuje realizować codziennie dziewięć kursów w obie strony przez cały rok. (…) W związku z otrzymaniem od RegioJet powiadomienia o proponowanych nowych kolejowych przewozach pasażerskich uruchomiona została stosowna procedura – czytamy w treści oficjalnego powiadomienia opublikowanego przez Urząd Transportu Kolejowego.

Projekt zakłada, że pociągi, które miałyby połączyć dwie stolice Polski – byłą i obecną – z miastem z morza i marzeń, odjeżdżałyby co dwie godziny. Pierwszy kurs z Gdyni zaplanowano o godz. 4:30, a ostatni – o 18:30. Po drodze charakterystyczne, żółte pociągi czeskiego przewoźnika zatrzymywałyby się m.in. na stacjach: Warszawa Zachodnia, Centralna i Wschodnia, Modlin, Iława Główna, Malbork, Tczew, Gdańsk Główny i Wrzeszcz oraz Sopot.

Pełną trasę na linii Kraków-Gdynia pociągi złożone z lokomotywy i maksymalnie dziesięciu wagonów miałyby pokonywać w 5 godzin i 53 minuty. Natomiast dojazd z Gdyni do Warszawy Centralnej ma zająć 3 godziny i 24 minuty.

Przypomnijmy, że wcześniej RegioJet złożył też wniosek dotyczący planowanego nowego połączenia Gdynia-Wrocław-Praga.

  • ikonaOpublikowano: 05.08.2021 08:00
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 05.08.2021 12:31
  • ikonaZmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl
ikona

Zobacz także

Najnowsze