Do 2 listopada uczniowie z rodzin popegeerowskich mogą ubiegać się o dofinansowanie na sprzęt do nauki zdalnej w ramach projektu grantowego pn. „Wsparcie dzieci z rodzin popegeerowskich w rozwoju cyfrowym”. Dotyczy to nie tylko rodzin zamieszkujących miejscowości, w których funkcjonowały państwowe gospodarstwa rolne, ale też dzieci, wnuków i prawnuków osób, które były zatrudnione w PPGR. Celem projektu jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz internetu.Dofinansowanie można otrzymać na: sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami; ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego; usługę zapewniającą dostęp do internetu na sprzęcie zakupionym w ramach projektu, w przypadku, gdy opiekun prawny wskaże w oświadczeniu na brak możliwości zapewnienia dostępu do internetu. O wsparcie dla uczniów mogą starać się rodziny, które zamieszkują miejscowość, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej. Dofinansowanie można uzyskać również, jeśli rodzice, dziadkowie lub pradziadkowie (krewni w linii prostej), a także opiekunowie prawni byli zatrudnieni w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwali w miejscowości objętej PPGR.Aby pomoc trafiła do najbardziej potrzebujących, o wsparcie nie mogą się ubiegać te rodziny, w których dziecko otrzymało na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), komputer stacjonarny lub przenośny zakupiony ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych, lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy. Żeby ubiegać się o dofinansowanie, trzeba złożyć następujące dokumenty: oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego dziecka; lub oświadczenie ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletniość. Wniosek w formie papierowej należy złożyć do 2 listopada do godz. 15.00 (decyduje data wpływu) w sekretariacie Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Gdyni, ul. Śląska 35-37 (budynek A), 81-310 Gdynia.Osobą do kontaktu jest Aneta Grygiel-Dorszewska, tel. 58 761 77 26 lub 58 761 77 00.W przypadku posiadania dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia krewnego w linii prostej w PGR, można je dołączyć do niniejszego oświadczenia (wymóg nieobligatoryjny). Weryfikacja oświadczeń będzie odbywać się na podstawie dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia krewnego w PGR.Beneficjentem projektu jest Gmina Miasta Gdyni.Wzory oświadczeń znajdują się w załącznikach do artykułu.Informacje dotyczące projektu „Granty PPGR”, w tym regulamin, znajdują się na stronie www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr. Do pobrania Regulamin Konkursu Grantowego „Granty PPGR” pdf563kb Wzór oświadczenia rodzica/opiekuna prawnego pdf332kb Wzór oświadczenia osoby składającej oświadczenie we własnym imieniu (dotyczy beneficjentów końcowych) pdf303kb Opublikowano: 25.10.2021 11:52 Autor: Karolina Szypelt (karolina.szypelt@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 26.10.2021 23:01 Zmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl