Interesują się przedsiębiorczością, sprawnie posługują się językiem angielskim i mają innowacyjne pomysły. 70 uczniów ze wszystkich gdyńskich szkół ponadgimnazjalnych wzięło udział w programie Gdynia Business Week. Przez sześć dni rozwijali swoje umiejętności biznesowe i uczyli się zarządzania finansami oraz marketingu. Pod okiem instruktorów ze Stanów Zjednoczonych tworzyli własne produkty i strategie działalności firmy. Gdynia Business Week rozpoczął się w niedzielę, 19 sierpnia. To wtedy zakwalifikowani do programu uczniowie rozpoczęli swój kurs kreatywności i przedsiębiorczości. Pierwszego dnia uczestnicy zostali podzieleni na 10 grup projektowych. Każda otrzymała to samo zadanie - stworzenie innowacyjnego produktu oraz przygotowanie symulacji działalności przedsiębiorstwa, walczącego o przetrwanie na konkurencyjnym rynku. Na wykonanie zadania dostali sześć dni. Jednak, aby je zrealizować, przeszli fachowe szkolenie. Uczyli się biznesu od 12 specjalistów ze Stanów Zjednoczonych, reprezentujących renomowane firmy i instytucje. – Ten innowacyjny projekt realizowany w Gdyni już od dziesięciu lat. To doskonała okazja dla uczniów gdyńskich szkół ku temu, żeby zdobywali doświadczenie w biznesie nie tylko w teorii. Mogą się tu spotkać z fachowcami - osobami, które odnoszą sukcesy biznesowe. Uczestnicy mają unikalną szansę, by z tymi właśnie osobami, które pracują m.in. w takich firmach jak Boeing, porozmawiać o biznesie, o tym jak należy go rozwijać czy jakiego rodzaju działania można realizować. Wszystkie zajęcia i projekty są realizowane w języku angielskim, więc to także okazja do podszlifowania języka. Z tego projektu co roku korzysta blisko stu młodych gdynian – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia. Wiedzę zdobywali podczas kreatywnych zadań i gier. Uczestnicy poznali tajniki zarządzania przedsiębiorstwem, uczyli się autoprezentacji, podejmowania strategicznych decyzji oraz realizacji kampanii marketingowej. Ponadto brali udział w wykładach merytorycznych prezentujących aktualne i prognozowane tendencje na rynku pracy, ale także sztuczną inteligencję czy trendy związane z mediami społecznościowymi. Prezentacje te prowadzili przedstawiciele gdyńskich firm, a także reprezentanci Microsoft czy Invest in Pomerania. – Mamy tu możliwość interakcji z uczniami w unikalny sposób. To bardzo intensywny tydzień, bardzo dużo praktycznej wiedzy do opanowania, ale też ćwiczenie angielskiego. To bardzo pozytywne doświadczenie dla wszystkich – mówi Darby Vigus, jedna z instruktorek ze Stanów Zjednoczonych. Gdynia Business Week to program skierowany do uczniów liceów i techników, którzy interesują się przedsiębiorczością i sprawnie posługują się językiem angielskim. W jego ramach odbywa się także kurs zaawansowany – Advanced Business Week, na którym swoją wiedzę i umiejętności mogą poszerzać absolwenci poprzednich edycji programu. Wszyscy zdobywają tam umiejętności, które przydadzą im się w przyszłym życiu zawodowym. – Największe wartości, które się tu zdobywa, to umiejętność pracy w grupie, zarządzania czasem, dogadywania się ludźmi, rozwiązywanie konfliktów i wspólna praca nad czymś, czego efekty można zobaczyć na koniec projektu. A dodatkowo możliwość pracy z osobami z zagranicy. Wszyscy są bardzo kooperatywni, dobrze się z nimi rozmawia, pomagamy sobie i dobrze spędzamy ten czas – mówi Kacper Rutkowski, wolontariusz nadzorujący pracę uczestników, który brał udział w jednej z poprzednich edycji Gdynia Business Week. Na koniec wszystkie stworzone, przez poszczególne grupy projektowe, pomysły są oceniane przez jury. Składa się ono z przedstawicieli lokalnego biznesu. Jury wybiera najlepsze projekty, a ich autorzy - młodzi biznesmeni są nagradzani. Oficjalne zakończenie Gdynia Business Week odbędzie się w piątek, 24 sierpnia o godz. 18.00 w III Liceum Ogólnokształcącym w Gdyni. Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające ich udział w projekcie. Natomiast przedstawicielom najlepszych, stworzonych podczas projektu, wirtualnych firm wręczone zostaną nagrody. W uroczystości, poza uczniami, nauczycielami i instruktorami, wezmą też udział rodzice uczestników i dyrektorzy gdyńskich szkół średnich. Gdynia Business Week wzorowany jest na amerykańskim programie szkoły letniej – Washington Business Week. Projekt organizuje Urząd Miasta Gdyni we współpracy z amerykańską organizacją Foundation for Private Enterprise Education. Do tej pory w programie wzięło udział około 900 uczniów. Oprócz gdynian uczestniczyli w nim też wcześniej żacy z Rosji, Gruzji, Białorusi czy Danii. Galeria zdjęć Pobierz galerię Uczestnicy Gdynia Business Week // fot. Agnieszka Hajdukiewicz Pobierz zdjęcie Uczestnicy Gdynia Business Week podczas pracy // fot. Agnieszka Hajdukiewicz Pobierz zdjęcie Uczestnicy Gdynia Business Week // fot. Justyna Zając Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 24.08.2018 15:00 Autor: Magdalena Czernek (magdalena.czernek@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 24.08.2018 15:34 Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz