PKO Gdynia Półmaraton 2025 – zmiany w organizacji ruchu
Co nowego

Gdynianie wskazali do realizacji najpilniejsze ścieżki rowerowe

99% gdynian uważa za potrzebną rozbudowę dróg rowerowych na terenie Gdyni – tak wynika z internetowej ankiety przeprowadzonej w związku z realizacją projektu Rozwoju Komunikacji Rowerowej na terenie Gdyni.

Większość ankietowanych – 56% korzysta z roweru rekreacyjnie. Do pracy lub szkoły dojeżdża 23%, do sklepu 10%, w innym celu 9%, nie korzysta z roweru 2%.

Na pytanie które odcinki powinny być realizowane w pierwszej kolejności, najwięcej głosów - 16% ankietowani oddali na ścieżkę wzdłuż Klifu Nadmorskiego od Orłowa do Sopotu, 13% głosowało na odcinek wzdłuż Estakady Kwiatkowskiego od ul. Morskiej do ul. Unruga, po 10% głosów oddano na ścieżki wzdłuż Al. Zwycięstwa od Al. Piłsudskiego do ul. Stryjskiej oraz od ul. Władysław IV, Armii Krajowej, 10 Lutego, Morską do ul. Warszawskiej.

 

Na każdy z pozostałych 23 odcinków głosowało od 1 do 6%:

- wzdłuż ul. Wielkopolskiej od Al. Zwycięztwa do ul. Łowickiej (6%)

- wzdłuż ul. Al. Piłsudskiego od ul. Tetmajera do Bulwaru Nadmorskiego (5%)

- wzdłuż Al. Piłsudskiego - ul. Śląskiej od ul. Bema do ul. Kieleckiej (4%)

- wzdłuż ul. Płk. Dąbka od ul. Dickmana do ul. Zielonej (3%)

- wzdłuż ul. Kwiatkowskiego od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka (3%)

- wzdłuż projektowanej ul. Łużckiej od ul. Małokackiej do ul. Wielkopolskiej (3%)

- wzdłuż ul.  Nowowiczlińskiej - ul. Rdestowej (3%)

- wzdłuż ul. Płk. Dąbka od ul. Kwaitkowskiego do ul. Czernickiego (2%)

- wzdłuż ul. Bosmańskiej - ul. Unruga od ul. Zielonej do ul. Kwiatkowskiego (2%)

- wzdłuż ul. Unruga od ul. Kwaitkowskiego do ul. Puckiej (2%)

- wzdłuż ul. Puckiej od ul. Czernickiego do ul. Kartuskiej (2%)

- wzdłuż ul. kartuskiej od ul. Chylońskiej do ul. Jaskółczej (2%)

- wzdłuż ul. Sportowej - ul. Łużyckiej od Drogi Gdyńskiej do ul. Małokackiej (2%)

- wzdłuż ul. Chwarznieńskiej od ul. Rolniczej do pętli Sosnowa (2%)

- wzdłuż ul. Chwarznieńskiej od ul. Prostokątnej do ul.  Apollina (2%)

- wzdłuż ul. Chwarznieńskiej do ul. Wiczlińskiej (2%)

- wzdłuż ul. Płk. Dąbka od ul. Dickmana do ul. Zielonej (1%)

- wzdłuż ul. Zielonej od ul. Bosmańskiej do ul. Płk. Dąbka (1%)

- wzdłuż ul. Czernickiego (1%)

- wzdłuż ul. Kartuskiej - ul. Demptowskiej od ul. Jaskółczej do ul. Sakowicza (1%)

- wzdłuż ul. Jaskółczej - ul. Chabrowej od ul. Kartuskiej do ul. Borowikowej (1%)

- wzdłuż ul. Rolniczej od ul. Witomińskiej do ul. Małokackiej (1%)

- wzdłuż ul. Małokackiej od ul. Łużyckiej do ul. Rolniczej (1%)

 

Głównym celem projektu jest rozbudowa sieci nowoczesnych dróg rowerowych, dzięki którym mieszkańcy oraz turyści będą mieli możliwość wykorzystania roweru jako alternatywnego środka transportu miejskiego oraz uprawiania turystyki rowerowej. Do 2013 roku w Gdyni ma powstać 27 nowych ścieżek o łącznej długości 38 km.

ikona

Najnowsze