PKO Gdynia Półmaraton 2025 – zmiany w organizacji ruchu
Co nowego

Gdyni z serialem do twarzy

Gdynia dzięki produkcji "Aż po sufit", znalazła się na 6. miejscu najnowszego rankingu medialności miast występujących w serialach telewizyjnych. Eksperci wyliczyli, że korzyści finansowe, płynące z pojawienia się naszego miasta na małym ekranie, to 4 miliony złotych. Raport przygotowany został przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, w oparciu o analizę 1100 tytułów prasowych, 5 mln. serwisów i portali internetowych, w tym najpopularniejsze serwisy społecznościowe oraz około 100 stacji RTV z wyłączeniem ramówek programów RTV.

Edyta Olszówka i Cezary Pazura na planie serialu "Aż po sufit" na plaży w Babich Dołach, fot. Dorota Nelke

Jak czytamy w opracowaniu analizy, twórcy serialu „Aż po sufit" emitowanego przed stację TVN, z dużym powodzeniem dla miasta pokazali nadmorską scenerię zdarzeń. W efekcie Gdynia pojawiła się w mediach w aż 468 informacjach. 77%. doniesień pochodziło z internetu, 20%. z prasy, 2%. z telewizji i 1%. z radia. Udany debiut miasta potwierdzają wyniki dotarcia publikacji - 164 mln. potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami oraz ekwiwalent reklamowy w wysokości 4 mln. zł. Udział miasta w produkcji serialu, wyniósł 250 tys. złotych. Jak podkreślają analitycy, sukces mógłby być jeszcze większy, gdyby nie decyzja stacji o zaprzestaniu emisji zaledwie po jednej serii.

- Gdynia, podobnie jak Sandomierz, mogłaby osiągnąć spektakularny efekt promocyjny, gdyby nie zaprzestano produkcji serialu. Przykład Warszawy czy Sandomierza pokazuje, że powodzeniu city placement sprzyja dłuższa przygoda z filmem - komentuje Marlena Sosnowska, rzecznik prasowy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów".

Nazwa miasta 4 razy pojawiła się na okładkach, o Gdyni pisały w większości media regionalne - udział informacji o takim zasięgu wyniósł 80% i okazał się drugim wynikiem w zestawieniu.

Niekwestionowanym liderem okazała się Warszawa - informacje na jej temat w kontekście serialu „M jak Miłość" zapewniły stolicy promocję o wartości 23,7 mln zł. Materiały te osiągnęły również najwyższy wskaźnik dotarcia - 650 mln kontaktów.

Przypomnijmy, filmowany w większości w Gdyni serial „Aż po sufit", był adaptacją australijskiego hitu „Packed to the Rafters". W produkcji wystąpili między innymi Edyta Olszówka i Cezary Pazura. Akcja serialu toczyła się w charakterystycznych dla Gdyni miejscach, takich jak Skwer Kościuszki, Promenada Królowej Marysieńki, ulica Świętojańską, port jachtowy oraz handlowy, Sea Towers, plaża Babie Doły czy Tawerna Orłowska.

fot. Dorota Nelke

  • ikonaOpublikowano: 18.03.2016 00:00
  • ikona

    Autor: Michał Kowalski (2011)

ikona

Najnowsze