Podsumowujemy kolejny gdyński program dla najmłodszych dzieci. Projekt „SuperPrzedszkolaki” kosztował ponad 2 miliony złotych, a wzięło w nim udział blisko 1,5 tys. dzieci i ponad 100 nauczycieli. Korzyści dla najmłodszych – bezcenne. To jeden z najbardziej kosztownych, gdyńskich programów edukacyjnych. Jego koszt to dokładnie 2 321 656,65 zł; z czego dofinansowanie wyniosło 1 973 408,15 zł. Z zajęć w ramach projektu skorzystało 1 467 przedszkolaków i ich 112 nauczycieli. – Inwestycja w naukę to jedna z najważniejszych gdyńskich inwestycji – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia. – Najmłodsi mieszkańcy miasta mogą u nas liczyć na profesjonalne wsparcie na każdym etapie edukacji. Zależy nam, aby ta edukacja była innowacyjna, dostępna dla wszystkich, pomagała rozwijać pasję i wspierała rozwój. Na co przeznaczono środki na realizację programu? Między innymi na poprawę warunków, w jakich odbywają się zajęcia, wyremontowano sale integracji sensorycznej w SP 8, SP 34, ZWE1. W kilku przedszkolach pojawiły się nowe pomoce do zajęć specjalistycznych: do zajęć logopedycznych (10 zestawów), socjoterapeutycznych (3 zestawy), korekcyjno-kompensacyjnych (6 zestawów) oraz do gimnastyki korekcyjnej (8 zestawów).Kupiono również laptopy wraz z oprogramowaniem (24 szt.), tablic multimedialnych (27 szt.), pakiety edukacyjne (143 szt.) oraz tablety do zajęć legorobotyki (143 szt.). Wszystkie trafiły do placówek, w których uczą się przedszkolaki.Niezwykle ważne były szkolenia dla nauczycieli, które pozwalają im podnieść kompetencje zawodowe, by móc jeszcze lepiej wspierać dzieci. I tak w ramach programu zorganizowano: szkolenie z zakresu kreatywnej pedagogiki – 68 os. szkolenie z zakresu rozwijania umiejętności matematycznych w przedszkolu – 58 os. szkolenie z zakresu rozwijania umiejętności informatycznych w przedszkolu – 62 os. szkolenie z zakresu rozwijania umiejętności językowych w przedszkolu – 42 os. szkolenie z metod aktywizujących w pracy w przedszkolu – 27 os. szkolenie z metodyki nauki czytania i liczenia w przedszkolu – 40 os. szkolenie z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu – 51 os. szkolenie z zakresu arteterapii w przedszkolu – 36 os. szkolenie z zakresu wykorzystywania narzędzi TIK w edukacji przedszkolnej – 69 os. szkolenie z zakresu biblioterapii w przedszkolu – 27 os. szkolenie z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka – 46 os. spotkania w ramach sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli wychowania przedszkolnego – 25 os. Czternastu nauczycieli zdecydowało się na dofinansowywane studia, w jednym przypadku z języka angielskiego, w 13 z integracji sensorycznej.Dla dzieci zorganizowano pasjonujące zajęcia w ich placówkach: zajęcia specjalistyczne: logopedyczne (1 535 h), socjoterapeutyczne (362 h), korekcyjno-kompensacyjne (448 h), integracji sensorycznej (408 h) oraz gimnastyka korekcyjna (622 h); zajęcia matematyczno-logiczne – 590 h; zajęcia j. angielskiego – 933 h; zajęcia z legorobotyki – 680 h; zajęcia przyrodniczo-ekologiczne – 492 h; zajęcia teatralne – 426 h; zajęcia taneczne – 200 h; zajęcia z zakresu preorientacji zawodowej – 123 h; Odbyły się również konsultacje dla rodziców: z logopedą 82 h, z psychologiem dziecięcym 216 h. Kolejne projekty już wkrótce. Opublikowano: 27.03.2024 08:08 Autor: Aneta Marczak (aneta.marczak@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 27.03.2024 16:38 Zmodyfikował: Karolina Szypelt