Dezynfekcja pociągów i infrastruktury oraz pracownicy wyposażeni w żele antybakteryjne, rękawiczki i maseczki. Szybka Kolej Miejska w Trójmieście stawia na bezpieczeństwo pasażerów podczas pandemii.Codziennie kolejkami SKM podróżują mieszkańcy nie tylko Gdyni, Gdańska czy Sopotu, ale także przylegających miejscowości, takich jak Rumia, Reda, Wejherowo, Pruszcz Gdański i Tczew. Nawet teraz, gdy uczniowie nie uczęszczają do szkoły, a znaczna część osób pracujących wykonuje swoje obowiązki zdalnie, Szybką Koleją Miejską podróżuje wiele osób. Nic dziwnego, że przewoźnik zadecydował o wprowadzeniu nadzwyczajnych środków bezpieczeństwa.– Od 19 marca, w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, które po całodniowej służbie zjeżdżają na nocny postój, pojawiają się pracownicy ubrani w specjalne kombinezony, gogle i maski, wyposażeni w zmgławiacze – informuje Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście.W składach rozpylany jest środek odkażający. Po tak przeprowadzonej dezynfekcji okna i drzwi składu są szczelnie zamknięte, a po kilku godzinach pociąg jest starannie wietrzony. Co więcej, zabiegowi poddane są nie tylko pociągi, ale także infrastruktura pasażerska na stacjach.– Szczególny nacisk kładziemy na elementy najczęściej dotykane przez pasażerów. Chodzi tu m.in. o przyciski, uchwyty czy stoliki i śmietniczki. Dezynfekowane są także ekrany dotykowe automatów biletowych – wylicza Tomasz Złotoś – Taka operacja jest bardzo skuteczna i zapewnia wysoką skuteczność odkażania, której efekt utrzymuje się nawet przez 10 dni. Zmgławianie będzie powtarzane, tak długo ja to będzie konieczne. – dodaje.Oprócz przeprowadzanych zabiegów dezynfekujących, w pociągach starszego typu zamknięte zostały także toalety z otwartym obiegiem. W pozostałych wyłączone zostały suszarki do rąk, które zastąpiono ręcznikami papierowymi.Jednocześnie od 11 marca 2020 drzwi pociągów otwierane są przez obsługę. Pracownicy spółki otrzymali żele antybakteryjne, maseczki i rękawiczki. Zostali również zapoznani z procedurami postępowania z pasażerami z objawami koronawirusa.Aby ograniczyć ryzyko przenoszenia się wirusa, przewoźnik zachęca pasażerów do kupowania biletów bezgotówkowo. Bilety Szybkiej Kolei Miejskiej można kupić przez aplikacje na smartfony lub na stronie internetowej. W dalszym ciągu pasażerowie mogą korzystać też z automatów biletowych i kas, przy czym – jak podkreśla przewoźnik – korzystając z nich, zaleca się płacenie kartą płatniczą. Opublikowano: 20.03.2020 15:46 Autor: Paweł Kukla (p.kukla@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 20.03.2020 16:15 Zmodyfikował: Paweł Jałoszewski