PKO Gdynia Półmaraton 2025 – zmiany w organizacji ruchu
Co nowego

BarterOnline.pl – nowy wymiar transakcji barterowych

Młody przedsiębiorca, absolwent SGH, proponuje innowacyjne podejście do najstarszej formy handlu - wymiany barterowej. Działająca od lutego 2010 roku platforma BarterOnline.pl umożliwia dokonywanie bezpiecznych transakcji barterowych w Internecie. Obecnie portal ma już 50 użytkowników. Od marca 2010 roku firma działa w ramach Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni.

„Pomysł na biznes narodził się jeszcze podczas pisania pracy magisterskiej, kiedy to badałem nietypowe transakcje w handlu międzynarodowym" - wyjaśnia Paweł Kozawski, prezes spółki BarterOnline.pl, która zajmuje się organizacją handlu barterowego. „Za przykład przy tworzeniu BarterOnline.pl posłużył mi m.in. system barteru wielostronnego działającego w Szwajcarii, który zrzesza 80 000 firm" - dodaje.

Tradycyjnie rozumiany barter polega na prostej wymianie towaru na towar. Ta pierwotna forma handlu, w dobie pieniądza także ma swoje walory - nie trzeba na zakup wydawać deficytowej gotówki, lecz płaci się własnym produktem. Zasadniczym problemem jest znalezienie partnera, który akurat odpowiada naszym specyficznym wymaganiom odnośnie kupna i sprzedaży. „Tę niedogodność można ominąć dzięki platformie internetowej. Za jej pośrednictwem sprzedajemy nasze produkty jednemu kontrahentowi, w zamian otrzymujemy wewnętrzną barterową walutę, którą możemy wydać na wybrane przez nas produkty pozostałych użytkowników serwisu" - wyjaśnia Paweł Kozawski.

Każda oferta wyceniana jest w umownej walucie barterowej - e-PLN (równej jednej złotówce). Za zgromadzone e-PLN można dokonywać zakupów u dowolnego innego uczestnika serwisu. Dzięki temu można zaspokajać bieżące potrzeby przedsiębiorstwa nie wydając na nie gotówki, płaci się bowiem faktycznie własnymi produktami.

„Wprowadzenie waluty barterowej czyni te transakcje bardziej elastycznymi i bezpiecznymi. Co więcej, istnieje możliwość uzyskania nieoprocentowanego kredytu w e-PLN, co dla małych firm jest często jedyną możliwością kredytowania działalności" dodaje Kozawski.

W ciągu miesiąca na platformie zarejestrowało się 50 klientów. Z początkiem kwietnia ruszyła kampania promująca portal, wykorzystująca linki sponsorowane. Trwają też rozmowy z potencjalnymi inwestorami, których wkład przeznaczony będzie na wielokanałową promocję platformy. Dzięki powyższym działaniom do końca roku 2010 planowane jest pozyskanie 200 użytkowników. W realnym scenariuszu w ciągu 3 lat na portalu zarejestruje się około 1000 chętnych do wymiany barterowej przedsiębiorców.

ikona

Najnowsze