Jak pracuje Urząd Miasta Gdyni i miejskie jednostki w majowy weekend? Sprawdź komunikat dla mieszkańców
Co nowego

Bądź odważny! Badaj się

materiały promocyjne kampanii Odważni Wygrywają

materiały promocyjne kampanii Odważni Wygrywają

Już po raz jedenasty Gdynia aktywnie włącza się do działań związanych z – przypadającym w listopadzie – Międzynarodowym Miesiącem Walki z Męskim Rakiem. Wszystko w ramach kampanii „Odważni Wygrywają”, która poprzez szereg wydarzeń i aktywności promuje profilaktykę nowotworową oraz zachowania prozdrowotne.


W profilaktyce raka jądra najważniejsze jest samobadanie jąder, które wykonywane regularnie, raz w miesiącu, może uratować życie, ponieważ rak jądra, wcześnie wykryty, jest wyleczalny niemal w 100%. Jednak niewiedza lub lęk przed potencjalnym wykryciem u siebie choroby często sprawia, że mężczyźni zaniedbują swoje zdrowie. Dlatego Fundacja „Gdyński Most Nadziei” popularyzuje temat profilaktyki raka jądra oraz zachęca do bycia odważnym i badania się.

- Ogólnopolska Kampania Społeczna Odważni Wygrywają - profilaktyka raka jądra, w listopadzie - Międzynarodowym Miesiącu Walki z Męskim Rakiem, jest szczególnie widoczna w przestrzeni publicznej. W tym roku, z powodu pandemii, nasze aktywności przenieśliśmy do sieci , mając tym samym nadzieję, na dotarcie do jeszcze większej liczby osób, w całym kraju. Kampanię kierujemy głównie do grupy najwyższego ryzyka – mężczyzn w wieku 17-35 lat. Jednak w szerszym rozumieniu profilaktyki i przełamywania tabu rozmów o męskich sprawach, kierujemy Kampanię do całego społeczeństwa. Sądzę, że każdy z nas, ma w swoim najbliższym otoczeniu, mężczyznę we wskazanym przedziale wiekowym – mówi Małgorzata Marmajewska, koordynator kampanii Odważni Wygrywają, prezes fundacji „Gdyński Most Nadziei”.

Podczas 11. edycji kampanii mieszkańcy Gdyni, Trójmiasta, ale i całej Polski będą mogli skorzystać z różnorodnych wydarzeń i aktywności, choć w związku z epidemią koronawirusa odbędą się one w innej formule. Większość działań realizowana będzie online.

Po raz pierwszy w historii organizatorzy przygotowali wirtualny bieg charytatywny. Wszystko za sprawą nowego „odważnego partnera” kampanii – firmy Big Yellow Foot, która specjalizuje się w przygotowywaniu tego typu imprez. Zainteresowani będą mogli wziąć udział w biegu w dniach 9-15 listopada. Aby to zrobić, należy zapisać się poprzez facebookowy profil kampanii „Odważni Wygrywają”. Każdy wykupiony pakiet startowy wspiera Ogólnopolski Program Edukacyjny Odważna Szkoła – profilaktyka raka jądra. Co więcej, wszyscy biegacze otrzymają okolicznościowy medal, dyplom oraz „Odważną odznakę”.

materiały kampanii Odważni Wygrywają

Co roku organizatorzy kampanii zapraszają również na wspólny „Odważny trening” z żołnierzami elitarnej Jednostki Wojskowej Formoza na plaży w Babich Dołach. Nie inaczej jest w tym roku, choć zaplanowane na sobotę, 14 listopada spotkanie jest uzależnione od obowiązujących w danym momencie obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa.

Listopadowa kampania jest zwieńczeniem całorocznych, długofalowych działań fundacji m.in. prelekcji w szkołach, spotkań w firmach, przedsiębiorstwach, akcji informacyjnych w różnorodnych grupach środowiskowych. To także platforma www.odwazni.com, na której znajdziemy m.in. bazę lekarzy i specjalistów, fachową wiedzę medyczną oraz wskazówki dotyczące samobadania.

Na sukces inicjatywy przekłada się wsparcie licznych partnerów, którzy pomagają w jej nagłośnieniu, popularyzacji i wspierają coroczne, listopadwe działania. „Odważnych” niezmiennie wspiera m.in. prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

- Bardzo się cieszę, że Gdynia od samego początku patronuje tej kampanii i współpracuje z organizatorami. Odważni wygrywają. Badź odważny! Badaj się – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.


Do stałego grona wspierających należą również rugbyści Arka Gdynia, Stowarzyszenie KRS Formoza oraz odważne trójmiejskie firmy i instytucje. Po raz kolejny do akcji przyłączyły się restauracje, które mimo własnej trudnej sytuacji przygotowały „odważne dania". Specjalne pozycje w menu znajdziemy w gdyńskim Serio, Śródmieściu, Poprostu bistro, Pierogarni "Pierożek", Ogniem i Piecem, TRAFIK Jedzenie i Przyjaciele, a także w sopockim Tapas De Rucola.

Ponadto w tym roku do grona sympatyków kampanii dołączyły osobowości medialne jak np.: Szymon Majewski (dziennikarz, prezenter radiowy i telewizyjny, aktor), Wojciech Jagielski (dziennikarz radiowy i telewizyjny, muzyk), Damian Michałowski (dziennikarz TVN, prezenter radiowy) oraz Piotr Witkowski (aktor Teatru Wybrzeże, główna rola w filmie „Proceder").

Przebieg listopadowych działań śledzić można na stronie www.odwazni.com oraz profilu www.facebook.com/OdwazniWygrywaja.

  • ikonaOpublikowano: 04.11.2020 13:40
  • ikona

    Autor: Paweł Kukla (p.kukla@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 05.11.2020 08:15
  • ikonaZmodyfikował: Paweł Kukla
ikona

Najnowsze