To był wyjątkowy mecz. Sportowe emocje połączono z ważną akcją przeciw depresji. 2 marca w hali Polsat Plus Arena Gdynia zagrali AMW Arka Gdynia i MKS Dąbrowa Górnicza. Mecz zakończył się wynikiem 95-81 dla przyjezdnych.
W niedzielę, 2 marca – w ramach 19. kolejki Orlen Basket Ligi – AMW Arka Gdynia zagrała w domowym meczu z MKS Dąbrową Górniczą. Spotkanie w Polsat Plus Arenie Gdynia było nie tylko okazją do wspólnego kibicowania, ale także finałem ważnej kampanii społecznej o nazwie „AMW Arka przeciw depresji”.
Oprócz kibiców na trybunach zasiedli także przedstawiciele miasta. Wśród nich m.in. dyrektor zarządzający ds. społecznych Tomasz Augustyniak, przewodniczący Rady Miasta Gdyni Tadeusz Szemiot oraz radni: Joanna Zielińska, Teresa Bysewska i Marcus da Silva.
To kolejny raz, kiedy sportowcy mocno nas wspierają w przekazie profilaktycznym. Tym razem koszykarze i depresja. Przede wszystkim korzystamy z okazji, aby przybliżyć tę chorobę. Przybliżyć ją i wskazać, gdzie w Gdyni można uzyskać pomoc, bo depresja jest coraz częstszą chorobą, żeby nie powiedzieć, że w najbliższych latach będzie jednym z największych wyzwań zdrowia publicznego – informuje Tomasz Augustyniak, dyrektor zarządzający ds. społecznych UMG.
To finał akcji, którą rozpoczęliśmy w Światowy Dzień Walki z Depresją. Wiemy, że to problem, który dotyka wiele osób, niezależnie od wieku i płci. Chcemy poprzez sport go uwypuklić i pokazać, że ludzie z problemami, ale też osoby funkcjonujące z takimi osobami, nie są same, tylko mogą korzystać z pomocy – dodaje Bartłomiej Wołoszyn, prezes AMW Arki Gdynia.
Nie jesteś sam
23 lutego obchodziliśmy Światowy Dzień Walki z Depresją – chorobą, która dotyka miliony ludzi na całym świecie. Właśnie z tego powodu Koszykarski Klub Sportowy Gdynia SA przygotował kampanię „AMW Arka przeciw depresji”. Akcja miała na celu zwiększenie świadomości na temat zdrowia psychicznego, promowanie otwartej rozmowy o depresji oraz wsparcie osób, które się z nią zmagają.
Oprócz tego klub zaprosił swoich kibiców do udziału w wyjątkowym spocie poświęconym zdrowiu psychicznemu. W realizacji materiału wzięło udział ponad 110 osób. „Razem silniejsi” – tak brzmiało hasło kampanii, które podkreślało, że nikt nie powinien zmagać się z depresją w samotności.
Partnerami wydarzenia byli: Gdyńskie Centrum Zdrowia, PGZ Stocznia Wojenna i Toyota Walder.
Opublikowano: 02.03.2025 16:35
Autor: Magdalena Śliżewska (magdalena.slizewska@gdynia.pl)