Aktualności

Twój pomysł na biznes może podbić USA. Zgłoś się do konkursu

Grafika promująca konkurs „Washington Business Week” (materiały prasowe)

Grafika promująca konkurs „Washington Business Week” (materiały prasowe)

To ostatnia szansa, aby wziąć udział w konkursie „Washington Business Week”. Zatem jeśli jesteś uczniem lub absolwentem szkoły średniej i masz pomysł na innowacyjny produkt, usługę czy aplikację – nie zwlekaj. Dwa miejsca na warsztaty w USA prowadzone przez międzynarodowych ekspertów ze świata biznesu czekają. Zgłoszenia można przesyłać do 9 czerwca.


Trwa kolejna edycja konkursu „Washington Business Week”, którą gdyński samorząd organizuje we współpracy z Seattle Gdynia Sister City Association.

Jest on skierowany do tych, którzy w roku szkolnym 2023/2024 są lub byli uczniami gdyńskich szkół ponadpodstawowych i uczniami szkół średnich zamieszkałymi w Gdyni. Ponadto uczestnicy muszą mieć ukończone 18 lat i posługiwać się językiem angielskim minimum na poziomie B2.

Aby wziąć udział w konkursie, należy do 9 czerwca przesłać niebanalny pomysł na usługę, produkt albo aplikację mobilną. W tym celu trzeba wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie konkursu. Jest o co walczyć. Do zdobycia są dwa miejsca w stacjonarnej odsłonie programu „Washington Business Week”, która potrwa od 4 do 9 sierpnia na University of Puget Sound w Stanach Zjednoczonych.

Każdy laureat będzie mógł wybrać jedną z trzech ścieżek tematycznych:
  • Business
  • Advanced Business (dla uczestników, którzy brali już udział w programie na poziomie Business)
  • Healthcare.

Program obejmuje zajęcia i wykłady, podczas których międzynarodowa kadra ze świata biznesu będzie dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Podczas warsztatów uczestnicy poznają tajniki przedsiębiorczości. Uczniowie dowiedzą się między innymi, jak z sukcesem przeprowadzić kampanię marketingową i promocyjną, a także odczytywać skomplikowane analizy biznesowe.

Następnie uczniowie amerykańscy wraz z rówieśnikami z zagranicy zostaną podzieleni na grupy. Ich zadaniem będzie stworzenie innowacyjnego produktu czy usługi oraz strategii marketingowej i promocyjnej, które rozwiną ich biznes. Pod koniec tygodnia grupy zaprezentują się profesjonalnym przedsiębiorcom, którzy ocenią ich kilkudniową pracę nad projektem.

Dzięki pracy w grupie nauczą się działania zespołowego, a przygotowanie autoprezentacji pomoże im poznać sposoby na radzenie sobie z tremą podczas wystąpień publicznych.

Uczestnicy ścieżki „Advanced Business Week” jeszcze szerzej zapoznają się z tematyką planowania biznesowego, przedsiębiorczości, podejmowania ryzyka i komunikacji biznesowej. Ponownie zostaną podzieleni na grupy. Jednak tym razem będą rywalizować w tworzeniu dogłębnego biznesplanu, a także dowiedzą się więcej o pozyskiwaniu inwestycji biznesowych.

Jeżeli chodzi o ścieżkę „Healthcare”, uczestnicy podczas Tygodnia Opieki Zdrowotnej zostają podzieleni na zespoły, których zadaniem będzie odpowiedź na pytanie, w jaki sposób możemy rozwiązać niektóre z największych kryzysów zdrowotnych na świecie, utrzymując dobrą kondycję finansową kliniki, aby zapewnić opiekę tym, którzy jej potrzebują. Każdemu zespołowi zostanie przydzielona choroba lub problem. Uczniowie poznają gamę zawodów związanych z opieką zdrowotną i jej stroną technologiczną. Będą również mieli kontakt z ośrodkami kształcenia umiejętności medycznych na głównych uniwersytetach i możliwość praktycznej nauki przy użyciu nowoczesnego sprzętu medycznego.

W ramach programu zwycięzcy będą mieli zapewniony pobyt u rodzin będących członkami Seattle Gdynia Sister City Association. Obejmuje on zakwaterowanie, wyżywienie oraz możliwość zwiedzenia Seattle wraz z jego malowniczymi okolicami i głównymi atrakcjami turystycznymi, jak Pike Market Place, Seattle Centre czy Muzeum Lotnictwa i Muzeum Motoryzacji.

Szczegółowe informacje, regulamin i formularz zgłoszeniowy znajdują się na www.gdyniabusinessweek.pl.

  • ikonaOpublikowano: 06.06.2024 13:16
  • ikona

    Autor: Magdalena Czernek (magdalena.czernek@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 06.06.2024 18:32
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona