Szkoła Podstawowa nr 23 w Gdyni zwyciężyła w konkursie "Nasz projekt eTwinning 2024" dzięki projektowi "Here & Now with Art and Mindfulness at School". Projekt, koordynowany przez Anetę Kleisę, skupiał się na rozwijaniu u uczniów umiejętności uważności i świadomości emocjonalnej poprzez różnorodne aktywności artystyczne i edukacyjne. Szkoła Podstawowa nr 23 w Gdyni zdobyła główną nagrodę w konkursie "Nasz projekt eTwinning 2024" w kategorii Dobrostan w szkole. Zwycięski projekt, zatytułowany "Here & Now with Art and Mindfulness at School", wyróżnił się innowacyjnym podejściem do nauki uważności i świadomości emocjonalnej w szkolnym środowisku.Projekt, koordynowany przez Anetę Kleisę, został zrealizowany we współpracy z partnerami z Chorwacji, Francji, Grecji, Litwy, Rumunii i Turcji. Skupia się na rozwijaniu u uczniów umiejętności uważności oraz radzenia sobie ze stresem i emocjami poprzez sztukę i różnorodne aktywności. - Gratulacje dla Szkoły Podstawowej nr 23 w Gdyni oraz koordynatorki projektu, pani Anety Kleisy - mówi Oktawia Gorzeńska, wiceprezydentka Gdyni. - Wasza praca nad projektem "Here & Now with Art and Mindfulness at School" jest doskonałym przykładem, jak nowoczesne podejście do edukacji może wspierać dobrostan uczniów. Cieszę się, że takie inicjatywy powstają w naszych szkołach, promując rozwój emocjonalny i społeczny młodych ludzi. Uważność w szkole – jak to działa?Uważność jest kluczową kompetencją w dynamicznie zmieniającym się świecie. W projekcie opracowano i przetestowano konkretne narzędzia oraz aktywności, które pozwalają nauczycielom i uczniom ćwiczyć uważność, rozwijać świadomość emocji oraz akceptację siebie i innych. Rezultaty projektu wspierają uczniów w radzeniu sobie ze stresem, poprawiają koncentrację i uwagę, a także pomagają osiągnąć większy spokój i radość z życia. - Praca w projekcie eTwinning była dla moich uczniów nowym, ekscytującym i ciekawym doświadczeniem – podkreśla Aneta Kleisa, koordynatorka projektu. - Był to ich pierwszy projekt eTwinning. Najbardziej emocjonującym wydarzeniem było uczestnictwo w spotkaniu on-line na Zoomie, podczas którego uczniowie mogli się poznać i śpiewać wspólnie piosenki świąteczne. Niejednokrotnie słyszałam też od nich, że lubią zajęcia z uważności, a nawet, że ich potrzebują. Integracja z programem nauczaniaProjekt integruje treści programowe z różnych przedmiotów: informatyki, geografii, biologii, sztuki, języka polskiego i języków obcych. Przykładem jest aktywność "Wdzięczność", w której partnerzy stworzyli "Drzewo wdzięczności", zapisując na listkach za co są wdzięczni. Tę aktywność uwzględniono w kalendarzu mindfulness jako propozycję dla partnerów projektu. Uczniowie tworzyli również "chmurę wyrazów" pt. "Co mnie uszczęśliwia?" oraz fotograficzny kolaż "What makes me happy?".Najważniejsze aktywności projektu: Jak być bardziej uważnym w szkole? – zasady uważności zebrane na wspólnym Padlecie. Tu i Teraz – przestrzeń do dzielenia się krótkimi ćwiczeniami uważności. Kolorowe mandale – tworzenie mandali jako metoda medytacji. Malowanie emocji – rozpoznawanie i wyrażanie emocji poprzez sztukę. Co mnie uszczęśliwia? – fotografie, rysunki i plakaty na temat radości. Kalendarz "Here & Now" – opis aktywności mindfulness na każdy miesiąc. Projekt zdobył Krajową i Europejską Odznakę Jakości oraz zwyciężył w konkursie "Nasz projekt eTwinning 2024". Galeria zdjęć Pobierz galerię Aneta Kleisa, koordynatorka projektu oraz Renata Zamorowska, dyrektorka SP nr 23 na gali rozdania nagród e-Twinning // fot. materiały SP 23 Pobierz zdjęcie Statuetka // fot. materiały SP 23 Pobierz zdjęcie List gratulacyjny // fot. materiały SP 23 Pobierz zdjęcie Organizatorzy wraz z nagrodzonymi na gali e-Twinning // fot. materiały SP 23 Pobierz zdjęcie Barbara Nowacka, minister Edukacji, Aneta Kleisa, koordynatorka projektu oraz Renata Zamorowska, dyrektorka SP nr 23 na gali rozdania nagród e-Twinning // fot. materiały SP 23 Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 22.07.2024 15:43 Autor: Aleksandra Regulska (aleksandra.regulska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 24.07.2024 10:33 Zmodyfikował: Aleksandra Regulska