Właśnie skończył się w gdyńskiej jednostce cykl szkoleń dotyczący komunikacji społecznej, tak ważnej i potrzebnej strażnikom, którzy codziennie nawiązują dziesiątki różnorakich relacji z ludźmi. Empatia, czyli umiejętność spojrzenia na siebie oczami innej osoby, to rzecz bezcenna. Wiedza dotycząca tej dziedziny życia nie tylko pomaga w codziennej pracy, ale w decydujący sposób wpływa na jej jakość.Jest to szczególnie ważne w sytuacjach skomplikowanych, konfliktowych i angażujących emocjonalnie, gdy zbudowanie poprawnego kontaktu z drugą osobą warunkuje sposób wykonania konkretnego zadania, przed jakim stoi strażnik.W trakcie szkolenia wskazywano na emocje, wpływające na zachowania społeczne, którym podlegają ludzie i umiejętność radzenia sobie z nimi, aby nie bagatelizować problemu, nie lekceważyć drugiego człowieka, ale ze zrozumieniem i profesjonalnie odpowiedzieć na jego potrzeby.Podkreślano znaczenie indywidualnego podejścia do załatwianej sprawy, zauważenie i powitanie osoby, z którą nawiązujemy kontakt, uprzejmość i uważność wobec niej jako równie ważne obok merytorycznych, dyktowanych procedurami zachowań.Należyte rozpoznanie i zrozumienie dla potrzeb drugiego człowieka to fundament jakości pracy, ponieważ każdy potrzebuje uwagi, ma swoje oczekiwania i zależy mu na tym, aby jego sprawa została załatwiona.Szkolenia prowadziła rzeczniczka Straży Miejskiej. fot. Straż Miejska Opublikowano: 02.06.2015 00:00 Autor: Michał Szymura (m.szymura@gdynia.pl)