W sytuacjach zagrożenia liczy się każda sekunda. Ważne jest, aby służby ratownicze mogły szybko i sprawnie trafić na miejsce zdarzenia. Dlatego strażacy przypominają o tym, że każdy budynek powinien być odpowiednio oznaczony. To poprawi bezpieczeństwo mieszkańców i ułatwi pracę służb. Oznakowanie budynków to obowiązek. Dzięki niemu można bez problemu znaleźć konkretny adres. To ważne szczególnie podczas akcji ratunkowych. – Naszym pierwszym zadaniem jest zlokalizowanie budynku, do którego zostaliśmy wezwani. Często jest to utrudnione, ponieważ nie są one prawidłowo, w widoczny sposób oznaczone – mówi kpt. Mateusz Krajewski, zastępca dowódcy zmiany JRG nr 1 w Gdyni-Śródmieściu. Jak zatem takie poprawne oznakowanie wygląda? Na ścianie frontowej budynku powinna znajdować się tabliczka z numerem posesji. Dobrze, jeśli jest tam też nazwa ulicy. Tabliczkę należy umieścić w widocznym miejscu i zadbać o jej oświetlenie tak, żeby można było ją zobaczyć i odczytać także po zmroku. – Numer budynku i nazwa ulicy jest bardzo ważna. Często znajdujemy się na skrzyżowaniach i nie wiemy, który budynek i który numer przynależy do danej ulicy. Jeśli tabliczki byłyby umieszczone w widocznym i oświetlonym miejscu, to znacznie ułatwiłoby nam to pracę – podkreśla Krajewski. Za prawidłowe oznakowanie budynków odpowiadają ich właściciele, zarządcy i administratorzy. I to oni będą ponosić konsekwencje, jeśli okaże się ono niepoprawne. Straż Miejska i policja na bieżąco prowadzą wyrywkowe kontrole posesji. – To bardzo ważne, żeby wszystkie służby mogły trafić pod wskazany adres. Nieprawidłowe oznakowanie budynku to wykroczenie. Grozi za nie mandat w wysokości 100 złotych – mówi insp. Mirosław Dąbrowski z gdyńskiej Straży Miejskiej. Opublikowano: 03.04.2018 09:00 Autor: Magdalena Czernek (magdalena.czernek@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 11.06.2018 14:26 Zmodyfikował: Dorota Nelke