Do 2030 roku ma powstać Droga Czerwona, która ma zapewnić bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6. Możliwe jest to dzięki uwzględnieniu inwestycji w projektach o charakterze obronnym. Obecnie trwają prace związane z przygotowaniem niezbędnej dokumentacji. Budowa będzie podzielona na odcinki: Gdynia Chylonia – Trasa Kwiatkowskiego, Trasa Kwiatkowskiego – węzeł Ofiar Grudnia 70, Węzeł Ofiar Grudnia 70 – Terminal Promowy.Zgodnie z wcześniejszymi założeniami, prace projektowe mają się zakończyć w 2028 roku, a sama inwestycja w terenie prowadzona w latach 2029-2032. Jednak możliwe jest przyspieszenie harmonogramu, na czym zależy także władzom województwa, miasta i okolicznych gmin.Trwają prace nad przygotowaniem projektu. Cyklicznie organizowane są rady inwestycji. Podczas nich zespół specjalistów reprezentujących różne dziedziny (budownictwo drogowe, inżyniera ruchu, kolejnictwo) pracuje cały czas. Ich celem jest przygotowanie projektu drogi. Koszt budowy to około 2 mld zł. Jednak to nie tylko sama droga, ale także towarzysząca jej infrastruktura, jak węzły prowadzące do różnych części miasta, przejazdy, elementy mające poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Droga Czerwona będzie trasą o przyspieszonej prędkości, przy czym zgodnie z założeniami dojazdy do osiedli w Gdyni i okolicach zapewni pięć zjazdów i połączenia z siecią dróg o bardziej lokalnym charakterze. Opublikowano: 05.12.2024 13:43 Autor: Dominika Sobiech (dominika.sobiech@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 05.12.2024 13:43 Zmodyfikował: Dominika Sobiech