Sala, która do niedawna służyła jako placówka banku, od teraz jest miejscem, w którym każdy załatwi swoje sprawy. Przestrzeń została przystosowana tak, by sprawnie obsługiwać mieszkańców z zakresu chociażby przyjmowania wniosków o wydanie odpisów aktów stanu cywilnego (urodzeń, zgonów, ślubów). Oprócz tego w nowej sali stanowiska obsługi mieszkańców mają wydział podatków, architektury oraz nieruchomości i geodezji.Na interesantów czeka biletomat, z którego pobiorą numerek na wizyty nieumówione. W centrum sali znajdują się wygodne kanapy wraz ze stolikami dla osób oczekujących. Łącznie znajduje się osiem stanowisk do obsługi bieżącej mieszkańców. Remont sali obejmował m.in. wymianę posadzki, zabudowania stolarskie (zakup mebli oraz obudowę ścienną), modernizację i rozbudowę systemu alarmowego, wygrodzenia szklane czy montaż klimatyzacji. Z sali wytyczono też jedną trzecią powierzchni na archiwum Urzędu Stanu Cywilnego. 15 grudnia podpisano umowę na dostosowanie przestrzeni Urzędu Miasta z programu PFRON „Dostępna Przestrzeń Publiczna”. Wysokość dofinansowania wyniosła 527 984,73 zł netto.Adaptacja sali to kolejny etap prac związanych z dostosowywaniem i rozbudowywaniem stref obsługi mieszkańca. Warto przypomnieć o nowoczesnym Centrum Obsługi Mieszkańca w Centrum Riviera, gdzie mieszkańcy Gdyni mogą załatwić swoje codzienne sprawy. Opublikowano: 11.01.2024 15:25 Autor: Karolina Szypelt (karolina.szypelt@gdynia.pl)