16 listopada podpisana została umowa na rozbudowę ul. adm. J. Unruga, na odcinku od Estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Bosmańską na Obłużu. Ulica będzie miała po dwa pasy ruchu dla każdego kierunku o nawierzchni bitumicznej, miejscami jezdnia poszerzona zostanie do trzech pasów ruchu (rejony skrzyżowań – pasy do skrętu w lewo/ prawo). Skrajny prawy pas w każdym kierunku, na wyznaczonych odcinkach przeznaczony będzie do poruszania się pojazdów komunikacji miejskiej.Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej. Po stronie północnej na odcinku Kwiatkowskiego – Cechowa powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi. Natomiast na odcinku od ul. Cechowej do ul. Bosmańskiej, po stronie północnej powstanie chodnik o zmiennej szerokości, ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe. Powstanie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnością (11 na odcinku Kwiatkowskiego Cechowa i 2 na odcinku Cechowa Bosmańska). Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe. Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i Unruga na wlotach północnym i wschodnim wykonane zostaną chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami. Wszystkie skrajne krawędzie inwestycji zaprojektowane zostaną w powiązaniu istniejącą infrastrukturą. Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów, jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga a następnie wykonania manewru zawracania. Dla autobusów jadących w kierunku Oksywia zatoka autobusowa została zaprojektowana za wylotem wschodnim.Na skrzyżowaniu ul. Unruga i Flisaków nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Skrzyżowanie przeniesie ruch pojazdów ciężarowych, które dotychczas poruszały się zjazdem w obrębie przystanku autobusowego w rejonie ul. Kwiatkowskiego, w związku z powyższym dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów w ul. Unruga /jezdnia północna/.Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy. Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Robotniczą także będzie czterowlotowe. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej. Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Bosmańską będzie mieć postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda. W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.Umowę z ramienia Gdyni, podpisał wiceprezydent ds. rozwoju Marek Łucyk, a w imieniu wykonawcy firmy Strabag Michał Kubiak i Łukasz Żabierek. W spotkaniu wzięły udział także Anna Krzeszewska i Alicja Wasilewska – przedstawicielki Banku Gospodarstwa Krajowego, który dofinansowuje inwestycję z programu Rządowy Fundusz Polski Ład.Wykonawcą jest firma Strabag Sp. z o.o, a koszt zadania opiewa na kwotę 30 906 019,51 zł brutto. Opublikowano: 23.11.2023 15:10 Autor: Karolina Szypelt (karolina.szypelt@gdynia.pl)