Podczas LV sesji Rady Miasta Gdyni przyjęto uchwałę krajobrazową, dzięki której uporządkowana zostanie przestrzeń reklamowa w mieście. Przyjęta uchwała zakłada m.in. ujednolicenie małej architektury danych przestrzeni publicznych, ulic i placów w zakresie stylistycznym i wzorniczym, co pozwoli na uporządkowanie miasta z reklam i szyldów. Uchwała krajobrazowa umożliwia regulowanie zasad umieszczania reklam, obiektów małej architektury oraz ogrodzeń na całym obszarze gminy. Jej celem jest wytyczenie jasnych reguł umieszczania tych elementów w przestrzeni wspólnej, poprawa wizerunku całego miasta. Obowiązywać będą dwie strefy. Celem podziału było wyznaczenie terenów szczególnie ważnych ze względu na swoje walory krajobrazowe, historyczne i przestrzenne, dla których obowiązują dodatkowe obostrzenia. Dla pozostałego obszaru opracowano zasady porządkujące przestrzeń poprzez ograniczenie ilości informacji wizualnej, zachowanie proporcji reklam w stosunku do otoczenia oraz dbałość o ich wysoką jakość wykonania. Opublikowano: 07.09.2023 12:30 Autor: Dominika Sobiech (dominika.sobiech@gdynia.pl)