W Urzędzie Miasta Gdyni od wielu lat funkcjonuje Biuro Rzeczy Znalezionych. To referat podlegający pod Wydział Spraw Obywatelskich. Do jego zadań należy m.in. prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych, w tym: przyjmowanie rzeczy znalezionych, ich przechowywanie i zabezpieczanie, poszukiwanie osoby uprawnionej do odbioru, prowadzenie ewidencji, współpraca z urzędami skarbowymi w sprawach rzeczy znalezionych, wydawanie przechowywanych przedmiotów, wywieszanie w lokalu urzędu ogłoszeń o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane, przyjmowanie pism sądowych, także w przypadku niemożności doręczenia ich adresatowi, przyjmowanie i przechowywanie przez okres 14 dni postanowień, upomnień i decyzji nie podejmowanych przez adresatów z poczty. Skąd pochodzą zgubione rzeczy? Najwięcej znalezisk jest z pociągów PKP Intercity, ale również z pojazdów komunikacji miejskiej, plaży, ulic oraz sklepów. Przedmioty te przechowywane są przez dwa lata.Gdy widzimy leżący w miejscu publicznym m.in. portfel czy telefon, warto w takiej sytuacji zadzwonić pod nr. tel. 695 105 685 do Biura Rzeczy Znalezionych, które mieści się przy ul. Grabowo 2 i jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.30-14.30.W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Gdyni bip.um.gdynia.pl widnieje wykaz rzeczy przyjętych do Biura Rzeczy Znalezionych w 2023 roku. Opublikowano: 13.07.2023 13:37 Autor: Karolina Szypelt (karolina.szypelt@gdynia.pl)