Czerwcowa, LIV sesja przyniosła ponad 30 projektów uchwał, debatę nad raportem o stanie gminy oraz sprawozdania i raport dotyczące różnych miejskich działań. To tzw. „sesja absolutoryjna”, jedno z najważniejszych posiedzeń miejskich rajców w ciągu całego roku, podczas którego dokonują oni podsumowania poprzedniego roku budżetowego i oceniają bezpośrednio pracę prezydenta Gdyni. Swoje zdanie na ten temat wyrażają podczas głosowania m.in. nad absolutorium i wotum zaufania, przyjęciem sprawozdania z jego działalności czy sprawozdaniem finansowym i wykonaniem budżetu za 2022 rok. Tuż na początku sesji Rady Miasta Gdyni rozpoczęła się wspomniana debata z udziałem gdynian. Dotyczyła ona „Raportu o stanie gminy miasta Gdyni w roku 2022” (dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej), czyli opublikowanego już wcześniej opracowania, które co roku podsumowuje efekty pracy samorządu i realizacji jego poszczególnych zadań.Po zakończeniu debaty radni przystąpili do głosowania nad udzieleniem wotum zaufania dla prezydenta Gdyni. Uchwała jeszcze przed przerwą w obradach została przyjęta większością głosów. W toku dalszych prac, zgodnie z porządkiem obrad LIV Sesji Rady Miasta Gdyni radni większością głosów przyjęli między innymi uchwały: dotyczące programu „Wczesnomodernistyczne centrum miasta Gdyni. Plan zarządzania na lata 2023-2028”; wyrażające zgodę na przystąpienie do sporządzenia nowych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla fragmentów dzielnic Chwarzno-Wiczlino (rejon przebiegu sieci gazowych) oraz Babie Doły (rejon ul. Dickmana); akceptującą przyjęcie regulaminu na powstającym parkingu podziemnym pod Parkiem Centralnym w Gdyni; ustanawiającą nowe pomniki przyrody; dotyczące bieżącego budżetu miasta Gdyni – zmiana uchwały budżetowej na rok 2023 oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej dla miasta Gdyni na lata 2023-2026; wprowadzającą „Gdyński Program Wsparcia Rodziny i Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2023 – 2025”; Kolejna sesja odbędzie się 30 sierpnia o godz. 12.00.Z porządkiem obrad i projektami uchwał można zapoznać się w Biuletynie Informacji Publicznej. Transmisja obrad jest dostępna na portalu eSesja.tv. Opublikowano: 13.07.2023 13:26 Autor: Karolina Szypelt (karolina.szypelt@gdynia.pl)