Jak załatwić sprawę w urzędzie miasta? Przypominamy zasady obowiązujące w Urzędzie Miasta Gdyni. W siedzibie Urzędu Miasta Gdyni interesanci są przyjmowani w godz. 8.00-16.00. Wyjątkiem jest Sala Obsługi Mieszkańców, dostępna w godz. 7.00-16.00. Centrum Obsługi Mieszkańca w Centrum „Riviera” pracuje bez zmian. Czynne są także punkty informacyjne Gdyńskiego Centrum Kontaktu przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 i w Centrum „Riviera”oraz Punkty Karty Mieszkańca w InfoBoksie oraz Centrum „Riviera”.Obsługa interesantów w zakresie pism wpływających odbywa się poprzez:– całodobowe wrzutnie na dokumenty, zlokalizowane w siedzibie urzędu przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 oraz ul. 10 Lutego 24,– kanały elektroniczne (ePUAP, Cyfrowy Urząd), w tym dedykowane do określonych spraw (np. portal Emp@tia),– operatora pocztowego,– paczkomat Inpost,– kancelarię podawczą.W sprawach: rejestracji pojazdów, prawa jazdy, dowodów osobistych, ewidencji ludności, urzędu stanu cywilnego i energetyki, mieszkańcy mogą rezerwować wizyty poprzez:– stronę rezerwacje.um.gdynia.pl,– infolinię pod nr. tel. 58 626 26 26,– aplikację gdynia.pl,– Konto Mieszkańca.Wizyty umawiane są z 7-dniowym wyprzedzeniem. Terminy na kolejny tydzień udostępniane są w piątki od godz. 7.00.W sprawach urzędowych interesanci przyjmowani są przez urzędników prowadzących sprawę na parterze urzędu, w wyznaczonych do tego miejscach.Zgłaszanie skarg i wniosków załatwianych przez Referat Skarg i Interwencji następuje telefonicznie, za pośrednictwem kanałów komunikacji elektronicznej oraz korespondencyjnie. Zapisy na interwencje do prezydenta, wiceprezydentów oraz naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji robione są na bieżąco. Interwencje odbywają się w formie telekonferencji.Druki wniosków są dostępne do pobrania w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przy wejściach do siedzib urzędu miasta przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 i ul. 10 Lutego 24.Mieszkańcy proszeni są o dokonywanie płatności i należności publiczno-prawnych – elektronicznie lub przekazem pocztowym. Opublikowano: 10.03.2022 13:55 Autor: Karolina Szypelt (karolina.szypelt@gdynia.pl)