Przez internet lub w Centrum Obsługi Mieszkańca - tak gdynianie mogą złożyć deklarację źródeł ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. W Centrum Riviera każdy otrzyma pomoc w poniedziałki i środy, po uprzednim zarezerwowaniu wizyty. Od 1 lipca 2021 roku każdy właściciel i zarządca budynku musi złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Dotyczy to budynków mieszkalnych, budynków użyteczności publicznej i lokali usługowo-handlowych. Zbieranie i ewidencjonowanie informacji dotyczących źródeł ogrzewania budynków ma pomóc w wymianie pieców i walce ze smogiem. Ewidencję prowadzi Główny Urząd Nadzoru Budowlanego.Właściciele/zarządcy budynków, w którym źródło ciepła lub źródło spalania paliw było eksploatowane przed 1 lipca 2021 r. na złożenie deklaracji mają czas do 30 czerwca 2022 r. Z kolei dla nowopowstałych budynków termin wynosi 14 dni od dnia pierwszego uruchomienia. Podobnie jest w przypadku osób, który dokonały zmiany źródła ciepła. – Chcemy, aby mieszkańcy nie zostawiali tej ważnej sprawy na ostatnią chwilę, dlatego z myślą o nich stworzyliśmy stanowisko przeznaczone właśnie do składania deklaracji CEEB w nowo otwartym Centrum Obsługi Mieszkańca mieszczącym się w Centrum Riviera. Punkt spisowy czynny jest w poniedziałki i środy – zauważa wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju Marek Łucyk. Aby uzyskać więcej informacji lub otrzymać pomoc w składaniu deklaracji dotyczącej źródeł ogrzewania należy zarezerwować wizytę na stronie: www.gdynia.pl/bip/rezerwacje lub pod nr. tel. 58 668 23 52.Deklaracje można również złożyć elektronicznie przez stronę internetową: www.zone.gunb.gov.pl. Opublikowano: 28.10.2021 10:47 Autor: Weronika Rozbicka (w.rozbicka@gdynia.pl)