Nadszedł maj – miesiąc wrażliwości, a wraz z nim kolejna odsłona gdyńskiej kampanii społecznej „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście”. Projekt pokazuje, co tak naprawdę oznacza dostępność i jak ważna jest możliwość uczestniczenia w życiu społecznym. Do wzięcia udziału w akcji zachęca prezydent Wojciech Szczurek i bohaterka kampanii – Ulka. Celem kampanii „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście” jest uświadomienie innym, że każdy powinien mieć możliwość aktywizacji społecznej na wszystkich jej szczeblach, a niepełnosprawność nie może być powodem pozbawiania lub ograniczania dostępu w różnych sferach życia. Chodzi m.in. o takie obszary, jak: edukacja, praca, ogólnodostępne usługi, wsparcie społeczne czy kultura.Dostępność pozwala jak największej liczbie osób korzystać z przestrzeni, produktów i usług na równych zasadach. A w połączeniu z otwartością i uśmiechem – czyni świat bardziej przyjaznym dla wszystkich.Działania i akcje zaplanowane w ramach tegorocznej kampanii to m.in.:– szkolenie z zakresu dostępności cyfrowej dla organizacji pozarządowych,– filmik „Joga dla wszystkich”,– napis zwracający uwagę na tematykę kampanii, który będzie pojawiał się raz w tygodniu w witrynach PPNT Gdynia,– cykl infografik edukacyjnych „Co to jest dostępność?”.Program wydarzeń w ramach kampanii „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście” jest dostępny na Facebooku. Tam również na bieżąco pojawiają się ważne informacje dla wszystkich. Opublikowano: 06.05.2021 14:43 Autor: Karolina Szypelt (karolina.szypelt@gdynia.pl)