Do e-recepty i e-zwolnienia dołącza kolejny, wirtualny dokument – e-skierowanie. Od 8 stycznia placówki medyczne mają obowiązek wystawiania i obsługi elektronicznych skierowań. To kolejne rozwiązanie, które umożliwia załatwianie spraw zdrowotnych online, co jest użyteczne w czasie pandemii. E-skierowanie umożliwi elektroniczną obsługę procesu skierowania na leczenie. Wszystkie wirtualne skierowania dostępne będą na Internetowym Koncie Pacjenta. Znika obowiązek dostarczenia do placówki oryginału skierowania w terminie 14 dni.E-skierowanie jest wystawione na następujące świadczenia:– ambulatoryjne świadczenia specjalistyczne, za wyjątkiem porady w zakresie logopedii,– leczenie szpitalne,– badania medycyny nuklearnej oraz badania tomografii komputerowej, w tym przypadku także te, które są finansowane ze środków innych niż ubezpieczenie w NFZ,– rezonans magnetyczny,– badanie endoskopowe przewodu pokarmowego,– badanie echokardiograficzne płodu.E-skierowanie możesz otrzymać za pomocą SMS-a z 4-cyfrowym kodem, w formie e-maila z pdf-em lub jako wydruk. Żeby otrzymać e-skierowanie w postaci SMS-a lub e-maila, zależy zalogować się na Internetowe Konto Pacjenta, wejść w „Ustawienia” i wpisać numer telefonu lub adres e-mailowy.E-skierowanie na szczepienie przeciwko COVID-19 nie posiada kodu jak inne e-skierowania. Będzie widoczne na Internetowym Koncie Pacjenta osoby, której je wystawiono, ale procedura rejestracji na szczepienie jest odmienna niż w przypadku innych e-skierowań.Na termin i miejsce szczepienia można umówić się:– na infolinii NFZ: 989,– poprzez Twoje Internetowe Konto Pacjenta – dostępny będzie odpowiedni formularz,– za pośrednictwem lekarza, który wystawił e-skierowanie, lub placówki, w której świadczy usługi.Więcej informacji na temat e-skierowań, e-recept oraz e-zwolnień w serwisie Ministerstwa Zdrowia: pacjent.gov.pl Opublikowano: 21.01.2021 10:51 Autor: Karolina Szypelt (karolina.szypelt@gdynia.pl)