Jest minimalistycznie i stylowo, a jednocześnie w klimacie nawiązującym do szczególnie morskiej tożsamości Gdyni. Mieszkańcy dzielnicy Wzgórze św. Maksymiliana mogą już zobaczyć nowy neon, który jest kolejnym elementem serii zmian w miejskiej przestrzeni ich okolicy. To część tegorocznego Biennale Dizajnu i Sztuki Miejskiej, za które odpowiada stowarzyszenie Traffic Design.Zgodnie z koncepcją projektantów, neon „zaprasza” do wejścia w dzielnicę. Jego lokalizacja to charakterystyczna brama przy ulicy Biskupa Domnika - przejście stanowiące łącznik między pobliską biblioteką miejską i aleją Zwycięstwa a „wnętrzem” Wzgórza św. Maksymiliana.Morsko-gdyńskiego sznytu neonowi nadaje kształt zaczerpnięty z MKS – międzynarodowego kodu sygnałowego. To komunikaty kodowe w formie flag, które od razu rozpozna każdy marynarz i pasjonat żeglugi, a tych w końcu w Gdyni całkiem sporo. Kod flagowy to używany od dziesiątek lat przez statki i okręty sposób komunikacji, który pozwala szybko przekazać uproszczony komunikat: informacje o manewrach, ostrzeżenia czy wezwanie pomocy.Projekt neonu przygotowało warszawskie studio graficzne Full Metal Jacket. Powstał on w ramach Biennale Dizajnu i Sztuki Miejskiej współfinansowanego ze środków miasta Gdynia. Opublikowano: 17.12.2020 13:59 Autor: Karolina Szypelt (karolina.szypelt@gdynia.pl)