Gdynia została objęta czerwoną strefą COVID-19. W obliczu trwającej pandemii koronawirusa i rosnącej liczby zachorowań Urząd Miasta Gdyni w dalszym ciągu funkcjonuje w specjalnym trybie, tak, aby chronić zarówno mieszkańców, jak i pracowników. Mieszkańcy mogą składać elektroniczne wnioski dotyczące ponad 150 usług.Wprowadzenie od 17 października czerwonej strefy epidemii koronawirusa w Gdyni wiąże się z dodatkowymi zasadami reżimu sanitarnego. Mieszkańcy w dalszym ciągu mogą bez przeszkód załatwiać sprawy urzędowe online – bez konieczności wychodzenia z domu.Wizyty w urzędzie są w dalszym ciągu możliwe po wcześniejszym zarezerwowaniu terminu. Aby zapewnić klientom lepsze warunki, w holu głównym gdyńskiego magistratu powstała poczekalnia dla umówionych mieszkańców. Przy drzwiach obecny jest funkcjonariusz Straży Miejskiej, który umożliwi wejście do środka. Mieszkańcy zobowiązani są do zakrywania ust i nosa, zachowywania bezpiecznej odległości oraz dezynfekcji rąk.W poczekalni będzie można też skorzystać z pomocy pracownika Gdyńskiego Centrum Kontaktu, który pomoże np. przy zakładaniu profilu zaufanego czy konta mieszkańca i wytłumaczy, jak urzędowe sprawy można w łatwy sposób załatwić online. Pracownik GCK poinstruuje mieszkańców o możliwości korzystania z Cyfrowego Urzędu i ePUAP, zakładania Profilu Zaufanego, zakładania konta mieszkańca i prowadzenia korespondencji z urzędem w sposób elektroniczny.Warto pamiętać, że nadal funkcjonuje też wrzutnia na dokumenty przy wejściu głównym do obu budynków magistratu (przy al. Marsz. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego).Załatw sprawę przez paczkomatOd połowy września gdynianie mogą załatwiać wybrane urzędowe sprawy poprzez paczkomat. Wszystko dzięki współpracy Urzędu Miasta Gdyni oraz Inpostu. To prosty i wygodny sposób składania i odbierania dokumentów.Gdyński Paczkomat Urząd 24 znajduje się przy budynku magistratu, od strony parkingu przy ulicy Bema. Umożliwia on szybkie, bezpieczne i bezkontaktowe załatwienie spraw związanych między innymi z: prawem jazdy, rejestracją pojazdu czy dowodem osobistym.Dokumenty do urzędu nadać można w dowolnym paczkomacie na terenie całego miasta. Należy wejść na stronę www.gdynia.pl lub www.urzad24.inpost.pl/umgdynia, wypełnić formularz, opłacić i wydrukować etykietę nadawczą oraz spakować dokumenty – nie zapominając o naklejaniu wydrukowanej etykiety na kopertę. Później wystarczy umieścić kopertę w paczkomacie, skąd trafi ona w ręce urzędników.Skontaktuj sięKontakt z poszczególnymi komórkami Urzędu Miasta Gdyni możliwy jest drogą elektroniczną (Cyfrowy Urząd, ePUAP), za pomocą e-maila lub telefonicznie.Sprawy onlineUrząd Miasta Gdyni udostępnia aktualnie ponad 150 usług z możliwością składania wniosków elektronicznie, korzystając z platformy Cyfrowego Urzędu.Można to zrobić pod adresem www.nasze.miasto.gdynia.pl/cu.Aby skorzystać z tej możliwości, należy być posiadaczem bezpiecznego podpisu elektronicznego potwierdzonego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego. Profil zaufany jest bezpłatnym odpowiednikiem bezpiecznego podpisu elektronicznego.W serwisie www.obywatel.gov.pl dostępnych jest obecnie 51 usług online. Aby skorzystać z platformy należy posiadać profil zaufany lub e-dowód.Wizyty w urzędzieW sprawach z zakresu: rejestracji pojazdów, prawa jazdy, dowodów osobistych, ewidencji ludności oraz urzędu stanu cywilnego konieczne jest wcześniejsze umówienie spotkania.Rezerwacji można dokonać:– na www.gdynia.pl/bip/rezerwacje– za pomocą Konta Mieszkańca pod adresem www.gdynia.pl/konto - konieczność posiadania aktywnej Karty Mieszkańca– za pomocą aplikacji gdynia.pl (telefony z systemem android) - konieczność posiadania aktywnej Karty Mieszkańca– telefonicznie, pod nr. 58 626 26 26, od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 – 16.00Niezbędna lista telefonów kontaktowychReferat Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów:– rejestracja pojazdów: 58 668 87 35, 58 668 87 36– prawa jazdy: 58 668 87 42, 58 668 87 43Referat Dowodów Osobistych: 58 668 87 05, 58 668 87 15Referat Ewidencji Ludności i Meldunków: 58 668 87 29, 58 668 87 30Urząd Stanu Cywilnego: 58 668 81 21. Opublikowano: 22.10.2020 12:50 Autor: Karolina Szypelt (karolina.szypelt@gdynia.pl)