Węzeł integracyjny Chylonia to jedna z kluczowych inwestycji w północno-zachodnich dzielnicach Gdyni – wykonawca jest w trakcie prac nad parkingiem podziemnym. Etap realizacji budowy fundamentów, rozpoczął się od powstania ścian szczelinowych wraz z rozparciem. Odpowiada za niego firma Soletanche Polska – jeden z najbardziej doświadczonych firm w tym zakresie.Węzeł integracyjny pozwoli mieszkańcom na swobodne przesiadanie się z auta do SKM, trolejbusu lub autobusu i zmniejszy liczbę aut wjeżdżających do centrum miasta.– Węzeł Chylonia to jeden z najważniejszych projektów infrastrukturalnych, który realizuje miasto Gdynia dla mieszkańców Chyloni, Cisowej, Pustek Cisowskich i Demptowa. To będzie nowa jakość przestrzeni publicznej i jednocześnie zaproszenie do pozostawienia samochodu, w tym przypadku na parkingu naziemnym lub podziemnym. Myślę, że efekty tej inwestycji, zostaną pozytywnie przyjęte przez gdynian. Wierzę, że zmieniamy postawy i jeszcze częściej będziemy korzystać z transportu publicznego, dla nas wszystkich troska o środowisko jest priorytetem. – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.Pod placem Dworcowym powstanie podziemny parking typu park&ride. W ramach trwających prac wykonywane są ściany szczelinowe wraz z rozparciem. Spełnią one rolę obudowy wykopu i finalnych ścian parkingu podziemnego. Ten etap realizuje firma Soletanche Polska, zakończenie planowane jest na jesieni tego roku.Na parkingu podziemnym znajdzie się około 140 miejsc wraz z infrastrukturą towarzyszącą i budynkiem toalet. Z parkingu na perony SKM-ki prowadziło będzie bezpośrednie przejście.Przy węźle integracyjnym powstaną także naziemne miejsca postojowe na krótki postój, zadaszony parking dla rowerów oraz przestrzeń dla taksówek. Węzeł uzupełnią wygodne chodniki i ścieżki rowerowe, ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami m.in. czytelne tablice z informacją pasażerską, winda czy fakturowane przejścia dla pieszych. Zakres prac obejmuje całkowitą przebudowę placu Dworcowego, budowę nowego parkingu podziemnego, budowę ścieżki rowerowej na ul. Kartuskiej i przebudowę sieci trakcyjnej dla trolejbusów.Wykonawcą całej inwestycji jest konsorcjum spółek: Roverpol sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w roli lidera i spółka Rover Infraestructuras SA z siedzibą w Walencji w Hiszpanii.Zgodnie z planem inwestycji, mieszkańcy Gdyni na jesieni 2021 roku będą mogli korzystać z nowoczesnego węzła przesiadkowego.Wartość projektu „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia” i wysokość dofinansowania:Wartość projektu ogółem – 88 414 081 zł;Wydatki kwalifikowane w projekcie – 53 651 240 zł;Dofinansowanie ze środków UE (Fundusz Spójności) – 40 238 430 zł.Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Opublikowano: 16.04.2020 14:12 Autor: Karolina Szypelt (karolina.szypelt@gdynia.pl)