We wszystkich szkołach w Gdyni uczniowie już od tygodnia uczą się zdalnie. Z pomocą profesjonalnych platform edukacyjnych, narzędzi do komunikacji, a przede wszystkim dzięki kreatywności gdyńskich nauczycieli – mimo odległości od szkoły – uczniowie wciąż są blisko wiedzy.W związku z ryzykiem zakażeniem koronawirusem 12 marca ograniczone zostało funkcjonowanie placówek oświatowych, a od 16 marca pozostają one zamknięte. Mimo to nauka trwa – choć na odległość.– Gdyńskie szkoły na przestrzeni ostatnich dni płynnie przeszły w tryb nauki zdalnej, wykorzystując wcześniej posiadane narzędzie, jaki i błyskawicznie pozyskując nowe – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia – Było to możliwe dzięki wielkiemu zaangażowaniu kadry pedagogicznej i jej trosce o uczniów, jak i przygotowaniu gdyńskich placówek. Wielkie znaczenie, jakie gdyński samorząd przykładał zawsze do informatyzacji szkół dziś szczególnie procentuje. Na samej platformie edukacyjnej NUADU, z której korzystają w Gdyni 24 szkoły podstawowe nasi uczniowie dostali już ponad 16 000 zadań, to oznacza, że czas ten zostanie dobrze wykorzystany i przez dzieci, i przez nauczycieli. 16 placówek używa Office 365 dla Edukacji, a kolejnych 5 już wdraża to rozwiązanie. Wszystkie szkoły korzystają z e-dziennika – dodaje Bartosz Bartoszewicz.Od początku ograniczonej pracy szkół, na stronie edukacja.gdynia.pl działa E-Pokój Nauczycielski. Regularnie dodawane są tam materiały dydaktyczne, które nauczyciele mogą wykorzystać w pracy, oraz pomysły na angażowanie uczniów w ramach zdalnej nauki. Zamieszczone zostały również informacje przygotowane przez gdyńskie poradnie psychologiczno-pedagogiczne, instruujące jak rozmawiać z dziećmi o zagrożeniu epidemiologicznym i pomagające im się odnaleźć w nowej sytuacji.Nauka zdalna okazała się doskonałą okazją do zaprezentowania elastyczności i kreatywności gdyńskich nauczycieli. Dla wielu z nich nauka zdalna oznacza nowe szanse na dotarciu do uczniów z wiedzą w nieszablonowy sposób. Jednocześnie dbają, aby dać dzieciom poczucie kontynuacji i stabilności.– Codziennie o konkretnej godzinie dzieci zasiadają z telefonem lub laptopem przed oczami, ale też książkami, zeszytem i wszystkim co danego dnia mają mieć przygotowane i pracujemy jak w klasie – mówi nauczycielka z jednej z gdyńskich szkół – Widzę, kto ogląda transmisję, a przez to jest „obecny” i mogę to zanotować. Czytam im czytanki, które oni widzą na swoich ekranach, słuchają i sprawdzają u siebie. Potem wykonujemy zadania, a w komentarzach uczniowie udzielają odpowiedzi na zadawane pytania. Prowadzimy również zajęcia z muzyki, bo słyszą piosenki z płyty, którą włączam u siebie. No i oczywiście razem śpiewamy. Plastykę podaję z konieczności w formie wykładu i pokazu na kanale youtube, ale dzieci w każdej chwili mogą włączyć i robić razem ze mną. Wf prowadzimy stosując gimnastyczną ruletkę, którą znalazłam w internecie.Od 25 marca nauka zdalna odbywa się wg ustaleń przedstawionych przez Ministra Edukacji Narodowej. Regulują one m.in. zasady prowadzenia nauczania na odległość oraz oceniania i klasyfikowania uczniów. Więcej informacji na edukacja.gdynia.pl. Opublikowano: 26.03.2020 13:28 Autor: Karolina Szypelt (karolina.szypelt@gdynia.pl)