Możliwość przejazdu dająca rowerzystom większe poczucie bezpieczeństwa, zielone przystanki autobusowe, nowe nasadzenia zieleni i ulokowanie kapliczki św. Rocha w centralnym punkcie ronda to niektóre z korekt, jakie na wniosek mieszkańców wprowadzono do koncepcji przebudowy skrzyżowań Bosmańska – Płk. Dąbka – Dickmana – Kępa Oksywska. Drugie spotkanie w sprawie zmian w tej części Oksywia odbyło się w poniedziałek, 16 września, w V LO. Szczegóły przedstawili projektanci z gdyńskiej pracowni Poldukt Projekt oraz pracownicy Laboratorium Innowacji Społecznych.Obecni na spotkaniu mieszkańcy prosili o przeprojektowanie ścieżki rowerowej i możliwości przejazdu rowerem przez skrzyżowanie, zwracali uwagę że wiaty przystankowe muszą być wykonane z materiału nieprzepuszczającego słońca i pytali, czy przystanek po stronie południowej, czyli bezzatokowy, nie zakorkuje przejazdu przez skrzyżowanie. Jako najlepsze miejsce dla kapliczki wskazali centralną część ronda. Według nowej propozycji ruch rowerowy w kierunku ulicy Dickmana oraz Płk. Dąbka ma odbywać się, podobnie jak w pierwotnym wariancie, jezdnią, ale z jednoczesną możliwością jazdy rowerem na szerokim ciągu pieszym w kierunku ulicy Dickmana.Pomiędzy przystankami w obu kierunkach umieszczono zabruk, który w ich obrębie będzie uniemożliwiać wyprzedzanie.Ci, którzy nie mogli być obecni na spotkaniu konsultacyjnym, a chcieliby się wypowiedzieć na temat zaprezentowanej 16 września koncepcji (można ją znaleźć jako załączniki pdf do tego tekstu) mogą pisać na adres rewitalizacja@lis.gdynia.pl. Termin zgłaszania uwag upływa w poniedziałek, 23 września.Zadanie jest realizowane w ramach projektu Gdynia odNowa: Rewitalizacja dzielnicy Oksywie, który jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Do pobrania Koncepcja architektoniczna pdf10911kb Koncepcja drogowa pdf2784kb Opublikowano: 19.09.2019 09:59 Autor: Monika _Kowalska (monika.kowalska@gdynia.pl)