Ogłoszono przetarg na budowę bardzo innowacyjnego rozwiązania, który usprawni ruch na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej do centrum Gdyni w godzinach porannego szczytu – pod warunkiem, że wybierzemy autobus zamiast samochodu. To rozwiązanie to tak zwany kontrabuspas, czyli zmienna organizacja ruchu na jezdni prowadzącej z Witomina do Chwarzna-Wiczlina, która pozwoli autobusom na jazdę pod prąd. Skróci to czas przejazdu o około 10 minut. Zakładany termin zakończenia robót to koniec listopada 2019 roku.W ramach prac zostanie wykonana przebudowa i budowa sygnalizacji świetlnej, tak aby dawała ona pierwszeństwo pojazdom komunikacji miejskiej. Pojawią się sygnalizatory S4 i S7 nad pasami ruchu – to czytelna informacja dla kierowców, jak w danej chwili się poruszać. Na drodze zobaczymy też tablice zmiennej treści, znaki pryzmatyczne, bramownice i maszty. Spore nakłady pochłonie infrastruktura teletechniczna i kamery z rejestratorami. Lokalne węzły transmisji danych umożliwią przepływ wszystkich informacji o ruchu do systemu TRISTAR, z którym wszystko zostanie zintegrowane.W ramach przedsięwzięcia Gdynia pozyskała dofinansowanie w wysokości 2 008 391 zł, co stanowi około 50% szacowanej wartości całkowitej inwestycji.Za realizację działań odpowiedzialny będzie Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. Zakończenie inwestycji planowane jest do końca listopada 2019 roku. Opublikowano: 06.06.2019 14:39 Autor: Monika _Kowalska (monika.kowalska@gdynia.pl)