PKO Gdynia Półmaraton 2025 – zmiany w organizacji ruchu
Społeczeństwo

Funkcjonowanie Urzędu Miasta Gdyni

Centrum Obsługi Mieszkańca w CH „Riviera” pracuje bez zmian // fot. Magda Śliżewska

Centrum Obsługi Mieszkańca w CH „Riviera” pracuje bez zmian // fot. Magda Śliżewska

Jak załatwić sprawę w urzędzie miasta? Gdzie można składać pisma i w jaki sposób umówić się na wizytę? Przypominamy zasady obowiązujące w Urzędzie Miasta Gdyni. 

 
W siedzibie Urzędu Miasta Gdyni interesanci są przyjmowani w godz. od 8:00 do 16:00. Wyjątkiem jest Sala Obsługi Mieszkańców, która jest dostępna w godz. 7:00-16.00. Centrum Obsługi Mieszkańca w CH „Riviera” pracuje bez zmian.

Czynne są także punkty informacyjne Gdyńskiego Centrum Kontaktu przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 i w „Rivierze” oraz Punkty Karty Mieszkańca w InfoBoksie oraz „Rivierze”.

Obsługa interesantów w zakresie pism wpływających odbywa się poprzez:

  • całodobowe wrzutnie na dokumenty, zlokalizowane w siedzibie urzędu przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 oraz ul. 10 Lutego 24,
  • kanały elektroniczne (ePUAP, Cyfrowy Urząd), w tym dedykowane do określonych spraw (np. portal Emp@tia),
  • operatora pocztowego,
  • paczkomat Inpost,
  • kancelarię podawczą.

Mieszkaniec, który chce otrzymać potwierdzenie wpływu dokumentów składanych przez wrzutnie – dostanie je na podany adres mailowy po ich zarejestrowaniu.

W sprawach: rejestracji pojazdów, prawa jazdy, dowodów osobistych, ewidencji ludności, urzędu stanu cywilnego i energetyki, mieszkańcy mogą rezerwować wizyty poprzez:


Wizyty umawiane są z siedmiodniowym wyprzedzeniem. Terminy na kolejny tydzień udostępniane są w każdy piątek od godz. 7:00.

W sprawach urzędowych interesanci przyjmowani są przez urzędników prowadzących sprawę na parterze urzędu, w wyznaczonych do tego miejscach.

Zgłaszanie skarg i wniosków załatwianych przez Referat Skarg i Interwencji następuje telefonicznie, za pośrednictwem kanałów komunikacji elektronicznej oraz korespondencyjnie.

Zapisy na interwencje do prezydenta, wiceprezydentów oraz naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji dokonywane są na bieżąco. Interwencje odbywają się w formie telekonferencji.

Druki wniosków są dostępne do pobrania w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przy wejściach do siedzib urzędu miasta przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 i ul. 10 Lutego 24.

Mieszkańcy proszeni są o dokonywanie płatności i należności publiczno-prawnych –  elektronicznie lub przekazem pocztowym.

ikona