Jak załatwić sprawę w urzędzie miasta? Gdzie można składać pisma i w jaki sposób umówić się na wizytę? Przypominamy zasady obowiązujące w Urzędzie Miasta Gdyni. W siedzibie Urzędu Miasta Gdyni interesanci są przyjmowani w godz. od 8:00 do 16:00. Wyjątkiem jest Sala Obsługi Mieszkańców, która jest dostępna w godz. 7:00-16.00. Centrum Obsługi Mieszkańca w CH „Riviera” pracuje bez zmian.Czynne są także punkty informacyjne Gdyńskiego Centrum Kontaktu przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 i w „Rivierze” oraz Punkty Karty Mieszkańca w InfoBoksie oraz „Rivierze”.Obsługa interesantów w zakresie pism wpływających odbywa się poprzez: całodobowe wrzutnie na dokumenty, zlokalizowane w siedzibie urzędu przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 oraz ul. 10 Lutego 24, kanały elektroniczne (ePUAP, Cyfrowy Urząd), w tym dedykowane do określonych spraw (np. portal Emp@tia), operatora pocztowego, paczkomat Inpost, kancelarię podawczą. Mieszkaniec, który chce otrzymać potwierdzenie wpływu dokumentów składanych przez wrzutnie – dostanie je na podany adres mailowy po ich zarejestrowaniu.W sprawach: rejestracji pojazdów, prawa jazdy, dowodów osobistych, ewidencji ludności, urzędu stanu cywilnego i energetyki, mieszkańcy mogą rezerwować wizyty poprzez: stronę rezerwacje.um.gdynia.pl, infolinię pod numerem 58 626 26 26, aplikację gdynia.pl, Konto Mieszkańca. Wizyty umawiane są z siedmiodniowym wyprzedzeniem. Terminy na kolejny tydzień udostępniane są w każdy piątek od godz. 7:00.W sprawach urzędowych interesanci przyjmowani są przez urzędników prowadzących sprawę na parterze urzędu, w wyznaczonych do tego miejscach.Zgłaszanie skarg i wniosków załatwianych przez Referat Skarg i Interwencji następuje telefonicznie, za pośrednictwem kanałów komunikacji elektronicznej oraz korespondencyjnie.Zapisy na interwencje do prezydenta, wiceprezydentów oraz naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji dokonywane są na bieżąco. Interwencje odbywają się w formie telekonferencji.Druki wniosków są dostępne do pobrania w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przy wejściach do siedzib urzędu miasta przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 i ul. 10 Lutego 24.Mieszkańcy proszeni są o dokonywanie płatności i należności publiczno-prawnych – elektronicznie lub przekazem pocztowym. Opublikowano: 04.03.2022 15:50 Autor: Magdalena Śliżewska (magdalena.slizewska@gdynia.pl)