Szyldy i reklamy regulowane są w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego lub w tzw. uchwałach krajobrazowych. W zależności od sytuacji wymagają zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Szyld to wizytówka lokalu usługowego i budynku, w którym się mieści. Kształt, wielkość, kolorystyka i forma szyldów i reklam oraz miejsce ich umieszczenia na budynku muszą być dostosowane do architektury budynku. Kształt, wielkość, kolorystykę i formę szyldów i reklam oraz miejsce ich umieszczenia na budynku dostosuj do architektury budynku i jego funkcji. Nie montuj szyldów i tablic reklamowych na budynku w sposób zakrywający lub naruszający istotne elementy wystroju architektonicznego elewacji lub w sposób zakłócający naturalne podziały i rytmy architektoniczne. Dopuszcza się po jednym szyldzie na lokal usługowy w parterze. Szyldy lokalizuj poniżej pierwszego piętra, na jednej wysokości i w zbliżonej wielkości, w obrębie budynku. W budynku, w którym prowadzona jest liczna działalność usługowa zastosuj małe szyldy wizytówkowe zgrupowane i uporządkowane przy wejściu do budynku. Nie umieszczaj tablic reklamowych w formie reklamy wyklejanej w świetle drzwi i witryn lokalu usługowego, z wyłączeniem haseł reklamowych w formie liter bez tła, o wysokości nie większej niż 15 cm i zajmującej maksymalnie 25% witryny sklepowej; nie używaj kolorów jaskrawych. Wersja poprawna / wersja niepoprawna (przesuń suwak, aby porównać) Do pobrania Od strony ulicy. Gdyński poradnik dobrych praktyk remontowych pdf2333kb Opublikowano: 07.06.2023 12:00 Autor: Paweł Jałoszewski (pawel.jaloszewski@gdynia.pl)