Obserwatorium Zmian

Port Gdynia - kierunki rozwoju

6 5 4 3 1Ciągły rozwój i inwestycje - oto teraźniejszość i przyszłość Portu Gdynia.

Głównym elementem tego rozwoju są inwestycje infrastrukturalne. Pozytywne wyniki finansowe Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. mają przełożenie na systematycznie prowadzone inwestycje w zakresie infrastruktury i suprastruktury portowej. W roku 2012 nakłady inwestycyjne ogółem wyniosły ponad 62 mln zł, przy 47 mln zł wydatkowanych w 2011 r. Lata 2003 - 2012 to ponad 666 mln zł nakładów - lata 2013 - 2015 to planowane wydatki inwestycyjne na poziomie około 626 mln zł. Dzięki realizowanym przedsięwzięciom Zarząd Portu tworzy warunki do dalszego wzrostu przeładunków w gdyńskich terminalach i zapewnienia konkurencyjności w stosunku do portów Europy Zachodniej i konkurentów na Bałtyku.

Najważniejsze inwestycje ZMPG S.A.:
- przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego
- zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego
- rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym
- Infrastruktura dostępu drogowego i kolejowego do wschodniej części Portu Gdynia
- przebudowa intermodalnego terminalu kolejowego
- przebudowa nabrzeży - I etap - Nabrzeże Rumuńskie
- magazyn śruty
- magazyn wysokiego składowania
- magazyn zbożowy
- biurowiec Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. 

Materiały promocyjne:
http://www.port.gdynia.pl/kanal/index.php?sub=prezentacja
http://www.port.gdynia.pl/roro/film.html

A to nie koniec dobrych wiadomości. Do bardzo pomyślnych można zaliczyć koniec 2013 roku. Wieloletnie starania Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. o kolejne dotacje unijne na dalszy rozwój infrastruktury portowej zostały zwieńczone sukcesem. Na ponad 210 mln zł opiewają łącznie podpisane w końcówce grudnia 2013 r. umowy o dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko inwestycji prowadzonych przez Zarząd Portu w różnych jego obszarach. Inwestycje realizowane dzięki środkom unijnym przysłużą się rozwojowi przeładunków różnych grup towarowych oraz wpłyną na wzrost konkurencyjności portu w Regionie Morza Bałtyckiego.

  • ikonaOpublikowano: 18.02.2014 01:30
  • ikona

    Autor: Administrator

ikona