PKO Gdynia Półmaraton 2025 – zmiany w organizacji ruchu
Fakty gospodarcze z gdyni

Prywatyzacja Bałtyckiego Terminala Drobnicowego Gdynia już niebawem

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wyraził zgodę na dokonanie koncentracji polegającej na przejęciu przez OT Logistics S.A kontroli nad Bałtyckim Terminalem Drobnicowym Gdynia (BTDG). Uzyskanie zgody UOKiK stanowi spełnienie kolejnego z warunków koniecznych do podpisania Umowy Prywatyzacyjnej BTDG.

d0026.jpg
                                                                               
Terminal świadczy usługi przeładunku, sztauowania i składowania różnorodnej drobnicy: m.in. wyroby stalowe, chemikalia, sztuki ciężkie, ładunki ponadgabarytowe, metale kolorowe, kontenery oraz ładunków masowych sypkich m.in. węgiel, koks, śruta, biomasa, chemikalia. Część terminalu, dedykowana dla obsługi ładunków w technologii Ro-Ro, zajmuje teren wokół Basenu V Portu Gdynia. Inwestycja ta, obejmująca trzy nowoczesne rampy (w tym jedna dwupoziomowa), nowe i gruntownie wyremontowane magazyny (w tym specjalistyczne magazyny dedykowane pod obsługę papieru i celulozy), wiaty, nowowybudowane i utwardzone place składowe oddana została do eksploatacji 1 sierpnia 2001 roku.
Szczecińska OT Logistics S.A. to nowoczesna firma logistyczna operująca na rynku europejskich przewozów towarowych. Spółka zajmuje się przede wszystkim transportem towarów żeglugą śródlądową, ale świadczy także usługi przybrzeżnego transportu wodnego, usługi wspierające transport wodny, wydobywanie żwiru i piasku, najem nieruchomości, magazynowanie i przechowywanie towarów oraz przeładunki. W styczniu br. spółka przejęła jedną z największych firm spedycyjnych C.Hartwig Gdynia S.A.

 

Tekst: Magdalena Urban / GCWP

  • ikonaOpublikowano: 24.03.2014 09:54
  • ikona

    Autor: Administrator

ikona