- Lokale zostały wytypowane przez miasto Elbląg, które uzyskało najwięcej głosów w konkursie online. Do pierwszej edycji konkursu :DobryZnak zgłaszali się indywidualni przedsiębiorcy z całej Polski, jednak w tym roku zależało nam na bardziej całościowym odmienieniu fragmentu miasta, co jest niemożliwe zmieniając szyldy rozsiane po całym kraju – mówi Monika Domańska ze Stowarzyszenia Traffic Design.
Dlatego w tym roku o udział w akcji rywalizowały miasta. Były to m.in. Sosnowiec, Jaworzno, Inowrocław, Zakopane i Szczecin oraz właśnie Elbląg. Zrealizowanych zostało tam sześć nowych projektów. Do re:designu zakwalifikowały się między innymi zakład czyszczenia pierza, sklep wędkarski, sklep spożywczy, oraz serwis urządzeń gazowych. Wśród projektantów znaleźli się Eugenia Tynna, Paweł Ryżko i Grupa Projektor.
- Ładne witryny to i ładna ulica. Wcześniej ta okolica była zaniedbana, ale dzięki inicjatywie :DobryZnak od Mastercard zmieniła swój kolor, swój wystrój. Dla mnie najważniejsze jest zadowolenie klientów, uśmiech ludzi i fakt, że przychodzą do mnie kolejny raz – mówi Pan Krzysztof z Zakładu Czyszczenia Pierza „Elpuch”.
Szyld nad sklepem czy zakładem usługowym to wizytówka przedsiębiorcy. Dobrze zaprojektowany jest ozdobą ulicy, przy której zawiśnie i jednocześnie zachętą, aby przekroczyć próg i skorzystać z usług.
- Akcja :DobryZnak łączy troskę o estetykę przestrzeni publicznej z dbałością o lokalny biznes. Traffic Design wspiera projekt, aby pokazać, że reklama może mieć szlachetny, artystyczny charakter o czym często zapominamy w przestrzeniach zagraconych banerami i billboardami – tłumaczy Monika Domańska ze Stowarzyszenia Traffic Design.
Mimo, że tegoroczne głosowanie już się zakończyło, akcja :DobryZnak trwa nadal. Mali przedsiębiorcy z całej Polski mogą korzystać z platformy dobryznak.org, na której znajdą m.in. bazę profesjonalnych projektantów oraz szyldziarzy, wraz z bezpośrednim kontaktem do nich, co ułatwi im przeprowadzenie metamorfozy w swoim sklepie lub lokalu usługowym. Na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu. Nad zawartością merytoryczną projektu czuwa Stowarzyszenie Traffic Design, które od kilku lat prowadzi działania na rzecz estetyki w przestrzeni publicznej w Gdyni - pierwsze edycje re:designu szyldów realizowane były na ulicach Starowiejskiej i Abrahama. Stowarzyszenie na swoim koncie ma również kompleksowe realizacje estetyzacyjne w Warszawie oraz w mniejszych miastach. Od strony kreatywnej za kampanię odpowiada McCann Worldgroup w Polsce.
W zeszłym roku akcja „:Dobry Znak” nagrodzona została prestiżowym festiwalu branży reklamowej Golden Drum.
Opublikowano: 23.08.2019 10:00
Autor: Marta Jaszczerska-Zawadzka (m.jaszczerska@gdynia.pl)