Znaczenie strategii w projektowaniu produktu, cyfrowa opieka zdrowotna, która ratuje życie, a także sposoby na uniknięcie bańki informacyjnej – m.in. o tym rozmawiają uczestnicy tegorocznej konferencji Product Camp. To dwa dni wypełnione prelekcjami, analizami i dyskusjami, które dotyczą zagadnień związanych z budowaniem marki i usług cyfrowych. Tegoroczna odsłona konferencji rozpoczęła się we wtorek, 14 września i odbywa się w pełni online. Gdynia jest partnerem strategicznym wydarzenia. Product Camp to międzynarodowa konferencja poświęcona projektowaniu, budowie i zarządzaniu aplikacjami oraz produktami cyfrowymi. Każdego roku przyciąga ona designerów, analityków, menedżerów produktów, projektantów oraz liczne grono specjalistów, których interesują te zagadnienia. Eksperci ze znanych firm z całego świata oraz uczestnicy wydarzenia zawsze spotykali się w Gdyni, gdzie brali udział w panelach i dyskusjach. Jednak z powodu pandemii już drugi rok z rzędu konferencja odbywa się online. Tegoroczna edycja potrwa dwa dni, a rozpoczęła się we wtorek, 14 września. Wydarzenie otworzyli Katarzyna Gruszecka-Spychała – wiceprezydent Gdyni oraz Maciej Saganowski – pomysłodawca Product Campu, którzy przywitali uczestników. – Z wielką przyjemnością witam Państwa na konferencji Product Camp 2021. Jestem dumna, że już po raz szósty jesteśmy gospodarzem tak wyjątkowego wydarzenia. W Gdyni od wielu lat inwestujemy w biznesy internetowe i produkty cyfrowe. Wierzyliśmy w cyfryzację, zanim wybuchła pandemia. Teraz, kiedy świat się zmienił, widać, że mieliśmy rację. Podczas poprzednich edycji Product Campu zawsze spotykaliśmy się w Gdyni, gdzie mogli się Państwo cieszyć inspirującą i relaksującą atmosferą naszego wyjątkowego miasta. Niestety zarówno w zeszłym roku, jak i teraz ze względu na Państwa bezpieczeństwo organizatorzy byli zmuszeni przeprowadzić to wydarzenie w formule online. Życzę wspaniałych wrażeń podczas Product Campu 2021 i mocno trzymam kciuki za to, żebyśmy w przyszłym roku w końcu mogli spotkać się osobiście, tutaj, w Gdyni – powiedziała Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.– Dwa dni konferencji poświęcamy na prelekcje i prezentacje ekspertów Product Campu. Uczestnicy mogą wziąć udział w panelach na tak różne tematy, jak zdrowie cyfrowe czy rola ux w kreowaniu produktu. Tak więc nie zabraknie ciekawych dyskusji – mówił Maciej Saganowski, pomysłodawca Product Campu. W tym roku przygotowano 50 prezentacji. Eksperci przedstawiają je podczas sesji, które odbywają się jednocześnie w kilku wirtualnych pokojach. Uczestnicy mogą się przełączać między nimi i wybrać temat, który im najbardziej odpowiada. Podczas tegorocznej edycji prelekcje przygotowali specjaliści z firm, takich jak Lufthansa, Nordea, Clickmeeting, AstraZeneca, OLX, SAP, Tidio, One Shoe, Alior Bank czy Rakuten. Pierwszego dnia konferencji odbyły się dyskusje m.in. o tym, jak ważna jest strategia podczas tworzenia usługi lub produktu. Uczestnicy zastanawiali się też nad tym, jak zbudować ofertę, która przypadnie do gustu klientom i jak powinna wyglądać współpraca w zespole. Rozmawiano również o projektowaniu usług dla zdrowia publicznego w dobie pandemii COVID-19, a także o cyfrowej opiece zdrowotnej, która ratuje życie. – Strategia produktu jest bardzo ważna. To podejmowanie decyzji kompromisowych, znajdowanie równowagi między naszymi celami a inwestycjami, tworzenie unikalnej propozycji wartości. Strategia to plan, wizja firmy oraz proces – przypominała w czasie swojej prelekcji Aneta Kmiecik z EcoOnline Global. Jedna z prelekcji dotyczyła też tego, jak wykorzystać swoje zaległości w planowaniu strategicznym. – Pomocne będzie tworzenie tzw. „map drogowych”. Moja definicja tego zagadnienia to przełożenie wizji produktu i strategii na działania IT – mówił Filip Kopij z firmy Cytiva. Drugiego dnia konferencji, czyli w środę, 15 września, uczestnicy dowiedzą się więcej m.in. na temat: storytellingu jako narzędzia projektowania, usprawnienia procesów biznesowych dzięki transformacji cyfrowej, ekosystemu biznesowego czy map kompetencji UX. Poznają też trzy filary sprawnego projektowania produktów i przekonają się, jak uniknąć bańki informacyjnej, a także co oznacza dostępny e-commerce i jak go poprawić. Więcej informacji na temat konferencji Produkt Camp znajduje się na stronie internetowej wydarzenia. Opublikowano: 15.09.2021 12:00 Autor: Magdalena Czernek (magdalena.czernek@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 15.09.2021 12:03 Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz