Komunikaty dla mediów

Budowa Obwodnicy Witomina niezagrożona

Teren pod inwestycję Obwodnicy Witomina (mat. Wydziału Inwestycji, Urząd Miasta Gdyni)

Teren pod inwestycję Obwodnicy Witomina (mat. Wydziału Inwestycji, Urząd Miasta Gdyni)

W przyszłym tygodniu powinny się rozpocząć prace ziemne i wykopaliskowe na placu budowy Obwodnicy Witomina. Za kilka dni powinny też zostać wydane tzw. decyzje derogacyjne, które umożliwią wycinkę pozostałych drzew. Ponad 80% obszaru jest już przygotowane do prowadzenia inwestycji. Droga ma być gotowa na początku 2027 roku.

Podczas briefingu prasowego zorganizowanego 14 marca 2025 r. w gdyńskim magistracie sytuację przybliżyli Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni oraz Adam Kisielewski, dyrektor kontraktu konsorcjum Polimex Mostostal S.A. i Polimex Infrastruktura sp. z o.o.

Bartłomiej Austen
 wskazywał, że inwestor oraz wykonawca współpracują, aby dostosować harmonogram do sytuacji i ukończyć inwestycję w terminie.
 
Plac budowy jest w 80 procentach oczyszczony z drzew i przygotowany do rozpoczęcia prac. Cieszymy się z tego, bo w momencie podpisania umowy 20 stycznia wykonawca mógł podjąć już pierwsze działania. Czekamy na decyzje derogacyjne, po ich otrzymaniu będziemy mogli wyciąć pozostałe drzewa i dostosować harmonogram prac do aktualnej sytuacji tak, by dotrzymać terminu zakończenia inwestycji – mówił Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.
 
Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni oraz Adam Kisielewski, dyrektor kontraktu konsorcjum Polimex Mostostal S.A. i Polimex Infrastruktura sp. z o.o. stojący przed mikrofonami na tle ścianki z logotypami Gdyni
Od lewej: Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni oraz Adam Kisielewski, dyrektor kontraktu konsorcjum Polimex Mostostal S.A. i Polimex Infrastruktura sp. z o.o. (fot. Jakub Winiewski)

Adam Kisielewski, dyrektor kontraktu konsorcjum Polimex Mostostal S.A. i Polimex Infrastruktura sp. z o.o. podkreślał natomiast, że prace już się rozpoczęły. Wyjaśniał także, że trwa oczekiwanie na decyzje derogacyjne, dzięki którym pod nadzorem ornitologów będzie możliwe  wycięcie pozostałego 2,5 ha lasu.
 
Oprócz decyzji derogacyjnych spodziewamy się decyzji od Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, która zatwierdzi plan badań ratunkowych na obszarze objętym nadzorem archeologicznym. Jest to coś, co wynika z dokumentacji i nie jest to nic niespodziewanego, a odblokowuje nam hektar lub dwa placu budowy pod kątem przyszłych działań, m.in. budowy ciepłociągu – wyjaśniał Adam Kisielewski, dyrektor kontraktu konsorcjum Mostostal S.A. i Polimex Infrastruktura sp. z o.o.

mapa graficzna inwestycji
Mapa zakresu inwestycji (mat. Wydziału Inwestycji UM Gdyni)
 
Budowa obwodnicy Witomina nie tylko pozwoli kierowcom na sprawniejszy dojazd do zachodnich dzielnic Gdyni, ale również poprawi komfort podróżowania. Dzięki zmianie krajobrazu związanym z budową tej drogi możliwe będzie dostrzeżenie morza pomiędzy drzewami oraz ponad nimi. Pierwsze samochody mają pojechać obwodnicą Witomina na początku 2027 r.

  • ikonaOpublikowano: 14.03.2025 16:50
  • ikona

    Autor: Jakub Winiewski (jakub.winiewski@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 14.03.2025 17:15
  • ikonaZmodyfikował: Małgorzata Omachel - Kwidzińska
ikona

Zobacz także