Fairplay XVI – to nazwa holownika, który wraz z początkiem tygodnia zmienił swój port macierzysty na Gdynię. Do tej pory był wykorzystywany w Hamburgu, teraz z nowym malowaniem, biało-czerwoną banderą i nową nazwą będzie najsilniejszym z gdyńskich holowników. Do tej pory działał w hamburskim porcie jako Bugsier 11. Pod koniec 2017 roku armator połączył swoje siły z Fairplay, stąd zmiana nazwy, bandery i malowania. Holownik, który z początkiem tygodnia wpłynął do Gdyni i tym samym wzmocnił flotę Fairplay Towage Polska teraz działa jako Fairplay XVI.To najmocniejszy z holowników, które obecnie pracują w gdyńskim porcie. Aktualnie pływa pod biało-czerwoną banderą, a jego burty przemalowano z charakterystycznego dla Bugsiera czarnego koloru na niebieski. Ma 32 metry długości i 12,5 metra szerokości. Kluczowa wartość dla holownika, czyli uciąg na palu sięga ponad 85,5 tony. Ma możliwość rozwinięcia prędkości operacyjnej do 14 węzłów.Fairplay XVI doskonale radzi sobie w pracy portowej, ale również na otwartym morzu i w akcjach specjalnych związanych z offshorem czy ratownictwem. Na pokładzie znajdują się dwie pojedyncze i cztery dwuosobowe kabiny.Portem macierzystym jednostki oficjalnie została Gdynia. Warto wspomnieć, że siostrzany Fairplay XVIII już od początku grudnia pracuje w takim samym charakterze w Szczecinie i Świnoujściu. Opublikowano: 13.02.2018 14:26 Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 13.02.2018 15:17 Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz